וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הקשישים: "לא נותנים לחיות, לא נותנים למות"

דנה ויילר-פולר

29.5.2013 / 9:46

חברי הסתדרות הגמלאים וסטודנטים מכל רחבי הארץ מפגינים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על הקיצוצים והגזירות שיזם שר האוצר בתקציב. "יאיר, גם אמא שלך גמלאית"

עשרות קשישים מפגינים הבוקר (רביעי) מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על תכנית הקיצוצים והגזירות שיזם שר האוצר, יאיר לפיד, בתקציב הממשלה לשנים 2013-2014. תחת הכותרת "לא נותנים לחיות – לא נותנים למות", מוחים חברי הסתדרות הגמלאים, יחד עם סטודנטים מכל רחבי הארץ, על כוונת הממשלה בראשות בנימין נתניהו, לבטל את ההנחה בתשלום הארנונה שניתנת לתושבים ותיקים, לאשר העלאה של מחירי התרופות, לבטל את מסלולי הביטוח הסיעודי הקבוצתיים וכן להמיר את הזכות לקבל עובד סיעודי בתקבול כספי. המפגינים קוראים קריאות נגד שר האוצר וראש הממשלה, בהן "יאיר גם אמא שלך גמלאית" ו-"ביבי זכור את אבא שלך".

יאיר לפיד ועופר עיני במסיבת עיתונאים, מאי 2013. מור שאולי
בן של גמלאית. שר האוצר יאיר לפיד/מור שאולי

אתמול פרסם המוסד לביטוח לאומי נייר עמדה בנוגע לחוק ההסדרים, לפיו לא פחות מ-35 אלף ילדים עלולים להצטרף למעגל העוני בעקבות יישום תכנית הגזירות הכלכליות של לפיד ונתניהו. בביטוח הלאומי טענו כי העלאת שיעורי מס הכנסה ומע"מ, וכן הקיצוץ בקצבאות הילדים, יפגעו בעיקר במעמדות הנמוכים, בעוד הפגיעה בעשירונים העליונים צפויה להיות מתונה יותר. כמו כן נטען בנייר העמדה כי הקיצוץ מהווה צעד מנוגד לצורך בהפחתת ממדי העוני והאי-שוויון, בעיקר בקרב ילדים, מאחר שאלה כבר כיום הם בין הגבוהים במדינות ה-OECD. עורכי המחקר טוענים כי שיעור הילדים העניים בישראל יגדל ב-4% - מ-35.6% ל-37% מכלל הילדים.

"זהו מאבק על דמותה של המדינה, לא פחות. איך בכלל ניתן להעלות על הדעת פגיעה בדור המייסדים שבנה את המדינה ועכשיו רוצים לזרוק אותו אל מתחת אל קו העוני?", אמר חבר הכנסת איציק שמולי (עבודה), שמשתתף בהפגנה. לדבריו, "רק בשבוע שעבר פורסם הדוח המביש של ה- OECD שמציב את ישראל במקום הראשון עם שיעור העוני הגדול ביותר, ועכשיו, בעקבות הגזירות, עוד אלפי קשישים ישקעו מתחת לקו העוני. אנחנו הנכדים - לא ניתן לזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully