וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי הסיר את אמברגו הנשק על המורדים בסוריה

לדברי שר החוץ הבריטי, בשל אי-הסכמה על הארכת האמברגו, הדבר מבטל בפועל את האיסור על חימוש המורדים. במקביל החליט האיחוד להאריך בשנה את הסנקציות הכלכליות נגד משטר אסד

שר החוץ הבריטי וויליאם הייג אמר הלילה (שלישי) כי בשל חוסר הסכמה בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי על הארכת האמברגו על הספקת אמצעי לחימה למורדים בסוריה, הדבר מבטל בפועל את האיסור על חימוש המורדים. ואולם, הייג הוסיף כי לארצו אין תכניות מיידיות לשליחת אמצעי לחימה לסוריה. בתוך הסכימו הלילה המדינות החברות באיחוד להאריך בשנה את כל העיצומים הכלכליים על משטר אסד.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
כוחות המורדים בסוריה/רויטרס

מוקדם יותר אמש אמר הייג כי האיחוד האירופי צריך להיות מוכן לשנות את חרם הנשק על סוריה, כדי שהחברות באיחוד יוכלו לספק אמצעי לחימה לקבוצות המורדים באסד. "חשוב להראות שאנחנו מוכנים לשנות את האמברגו על הנשק כך שמשטר אסד יקבל מסר ברור כי עליו להשתלב במגעים באופן רציני", אמר הייג בראיון ל-BBC. הוא הוסיף כי אם לא תהיה ברירה, כל מדינה תקבע את מדיניות הסנקציות של עצמה.

בריטניה וצרפת תמכו במהלך

אמש מסר שר החוץ האוסטרי מיכאל שפינדלגר כי חברות האיחוד האירופי שהתכנסו בבריסל לא הגיעו להסכמה בנושא הסרת אמרבגו הנשק המוטל על סוריה והתמיכה במאבק המורדים הסורים במשטר אסד. עוד דווח כי צרפת ובריטניה תמכו במהלך, בעוד אוסטריה ומדינות נוספות התנגדו לחימוש המורדים.

כן כן דווח אמש כי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי נועד אמש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ודן עמו במשבר המתמשך בסוריה. בתום הפגישה שערכו השניים בפריז אמר לברוב כי קיום הוועידה הבינלאומית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה, שצפויה להיערך באמצע החודש הבא בז'נבה, הוא "משימה קשה". עוד אמר שר החוץ הרוסי כי קיים גם סיכוי להצלחת הוועידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגי לברוב. מאי 2013. רויטרס
דנו אמש בקיום הוועידה הבינלאומית לסיום המשבר בסוריה. לברוב וקרי/רויטרס

בתוך כך, הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין ערך אתמול ביקור פתע בסוריה ונפגש עם כמה מראשי ההתנגדות לנשיא, בשאר אסד - כך הודיע דוברו של מקיין. הסנאטור האמריקני, שהפסיד בבחירות לנשיאות ארצות הברית לברק אובמה ב-2008, תומך בחימוש המורדים הסורים, הנאבקים זה יותר משנתיים להפלת המשטר בדמשק.

הדובר סירב לפרט על הפגישה שערך מקיין עם המורדים. ואולם, הוא אישר דיווח ב"דיילי ביסט" ולפיו מקיין נכנס לסוריה דרך טורקיה ושהה במדינה במשך כמה שעות. על פי הדיווח, מקיין הוא האמריקני הבכיר ביותר שביקר במדינה מאז פרוץ מלחמת האזרחים. כמו כן דווח כי בין השאר נפגש מקיין עם הגנרל סאלם אידריס, מנהיג צבא סוריה החופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully