וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע באוסטרליה: הצית בית אבות ורצח 11 קשישים

28.5.2013 / 11:04

בפתח משפטו, הודה האח רוג'ר דין שהצית את המעון, כנראה בשל סכסוך עם הבעלים. בתה של אחת מהקורבנות: "אמי הייתה אומרת שהצדק נעשה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אח לשעבר בבית אבות בסידני שבאוסטרליה הודה אתמול (שני) בכך שהצית במכוון שתי שריפות אשר גרמו למותם של 11 קשישים במקום. רוג'ר דין הודה בבית המשפט ב-11 אישומים של רצח ביום הראשון למשפטו, הצפוי להימשך מספר שבועות. האירוע התרחש בנובמבר 2011, אז כילתה אש את בית האבות קוואקרס היל בו היו באותה עת 80 בני אדם. התקשורת המקומית דיווחה כי דין התכוון להודות בהריגה, אך הודאה זו נדחתה. ככל הנראה, המניע להצתה היה סכסוך בין דין לבעלי המקום.

"אני שמחה מהידיעה שאמי הייתה אומרת: כן, הצדק נעשה", אמרה אלי ולקאי, שאמה נספתה בשריפה. גם מנהל החברה אשר בבעלותה נמצא בית האבות הביע סיפוק מן ההודאה. "עבור האנשים שנהרגו ונפצעו באותו יום ובהמשכו, אני מצטער מאוד", אמר המנהל גארי בארנייר. "אבל לפחות היום הצדק נעשה". דין הודה גם בגרימת חבלות גופניות חמורות לשמונה קשישים שהתגוררו בבית האבות.

אחד העובדים בבית האבות סיפר כי בעת האירוע העשן הקשה על מאמצי החילוץ. "הייתה שריפה ומיהרתי לעשות כל שביכולתי, כדי להוציא את כולם", סיפר. "העשן היה פשוט קשה מדי. הוצאנו הרבה אנשים החוצה, כך שזה הדבר החשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully