וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף נמשך: אזעקה נשמעה ב-19:05 ברחבי הארץ

במסגרת התרגיל "נקודת מפנה 7", שהחל הבוקר ויימשך שלושה ימים, נשמעה אזעקה שנייה ברחבי הארץ. בעוטף עזה לא נשמעה אזעקה. "הזדמנות עבור אזרחי ישראל לתרגל"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות לירון בארי

צפו באזעקה שנשמעה הבוקר ברחבי הארץ

אזעקת תרגול עולה ויורדת נשמעה הערב (שני) בשעה 19:05 באזורים שונים ברחבי הארץ, כחלק מתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 7", שהחל הבוקר ויימשך שלושה ימים. במסגרת התרגיל, שמטרתו לתרגל נפילת אלפי טילים על העורף, נשמעה בשעה 12:30 אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ. בשל בקשת ראשי הרשויות בעוטף עזה, הוחלט בצה"ל כי במהלך התרגיל לא תושמע אזעקה ביישובי האזור. במקרה של אירוע אמת תישמע אזעקה נוספת ותפורסם הודעה מסודרת בכלי התקשורת.

תרגיל הגנת העורף בביה"ס בנצרת עילית, מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
תלמידים מתרגלים כניסה למקלטים/אדריאן הרבשטיין

בנוסף לאזעקות היום מפעיל פיקוד העורף גם את פרויקט "מסר אישי", שבמסגרתו נבחנת מערכת ההתרעה באמצעות מסרונים. אלה יישלחו ישירות למכשירים סלולריים אישיים בכל רחבי הארץ בשעת האזעקה. השר להגנת העורף גלעד ארדן אמר כי למשרדו יש "תפקיד מרכזי בדאגה לביטחון תושבי מדינת ישראל". לדבריו, "האיום המרכזי מהצפון מכריח אותנו להיות מוכנים לכל תרחיש. כרגע אף אחד לא יודע להגיד מתי ואם בכלל משטר אסד ייפול. יש המון תושבים במדינת ישראל שזקוקים למחסה בזמן אמת ולנו יש תפקיד מרכזי כדי לדאוג שכולם יהיו מוגנים". מוקדם יותר אמר ארדן, שסייר בצפון במהלך התרגיל, כי התרגולים היום, "בזמן הלימודים והעבודה בצהריים, ובערב – עם התא המשפחתי, חשובים מאוד למען הידע של כל אזרח לגבי המרחב המוגן הקרוב ביותר".

גורם במשרד להגנת העורף אמר כי האזעקה שתישמע בערב היא "הזדמנות עבור אזרחי ישראל לתרגל את התא המשפחתי בבחירת מרחב מוגן ושהייה בו. ככל שהציבור יהיה מודע לנתונים בשגרה, יהיה לו קל יותר להתמודד עם איום הטילים בזמן חירום". לדבריו, "אנחנו מעריכים שהתלמידים שיתורגלו בצהריים במוסדות החינוך ידרבנו את ההורים לבחון את הממ"ד או את המרחב המוגן".

השר להגנת העורף, גלעד ארדן בנצרת עילית, מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
השר ארדן בבית ספר בנצרת עילית, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

בתרגיל משתתפים משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, ארגוני ההצלה, בתי הספר, גופים ציבוריים שונים ואזרחי המדינה. במוקד התרגיל השנה החליט פיקוד העורף לתרגל נפילות טילים בהיקפים גדולים, בדגש על אירועים בלתי קונבנציונליים בגוש דן. פיקוד העורף והרשויות המקומיות יבחנו בתרגיל את רמת המוכנות וכן את ה"שפה המשותפת" בין ארגוני החילוץ וההצלה השונים. שמו של התרגיל נקבע למרות חילוקי דעות עם המשרד להגנת העורף, שביקש ששמו יהיה "עורף איתן 1".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המסרון ששלח פיקוד העורף בזמן האזעקה, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

דובר צה"ל הדגיש כי כלל השירותים החיוניים במשק, ובהם בתי החולים, יפעלו כסדרם, וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה. בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים יש לפנות למוקדי המידע העירוניים. למידע נוסף ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207 ולאתר האינטרנט בכתובת www.oref.org.il.

תרגיל הגנת העורף בביה"ס תל"י סטון בירושלים, מאי 2013. טלי מאייר
תרגיל הגנת העורף בביה"ס תל"י סטון בירושלים, מאי 2013/טלי מאייר
תרגיל הגנת העורף בביה"ס תל"י סטון בירושלים, מאי 2013. טלי מאייר
תרגיל הגנת העורף בביה"ס תל"י סטון בירושלים, מאי 2013/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully