וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגול נפילת טילים בעורף: אזעקה נשמעה ברחבי הארץ

27.5.2013 / 12:31

אזעקה בת דקה וחצי נשמעה ב-12:30, ואזעקה נוספת תופעל ב-19:05. בעוטף עזה לא תישמע אזעקה, בשל בקשת הרשויות. "הזדמנות לאזרח לתרגל את המרחב המוגן"

צילום: עומר מירון, אדריאן הרבשטיין; עריכה: גדי וינסטוק

תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 7", שיימשך שלושה ימים ויתרגל נפילת אלפי טילים על העורף, נפתח היום (שני) ובמהלכו נשמעה בשעה 12:30 אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ. אזעקת תרגול נוספת, עולה ויורדת, תישמע בשעה 19:05 באזורים שונים. בשל בקשת ראשי הרשויות בעוטף עזה, הוחלט בצה"ל כי במהלך התרגיל לא תושמע אזעקה ביישובי האזור. במקרה של אירוע אמת תישמע אזעקה נוספת ותפורסם הודעה מסודרת בכלי התקשורת.

"האזרחים לא צריכים לבנות רק על כיפת ברזל ושאר פעולות ההגנה של הצבא, אלא לקחת אחריות על משפחתם וחבריהם ולהיות ערוכים לכל תרחיש", אמר הבוקר השר להגנת העורף, גלעד ארדן. לדבריו, התרגולים היום, "בזמן הלימודים והעבודה בצהריים, ובערב – עם התא המשפחתי, חשובים מאד למען הידע של כל אזרח לגבי המרחב המוגן הקרוב ביותר". בנוסף לאזעקות, היום יפעיל פיקוד העורף גם את פרויקט "מסר אישי", שבמסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה באמצעות מסרונים. אלה יישלחו ישירות למכשירים סלולריים אישיים בכל רחבי הארץ בשעת האזעקה.

תרגיל העורף: אזעקות ונפילות של אלפי טילים. מור שאולי
שתי אזעקות יישמעו, כחלק מתרגול נפילת אלפי טילים על גוש דן/מור שאולי

גורם במשרד להגנת העורף אמר כי האזעקה שתישמע בערב היא "הזדמנות עבור אזרחי ישראל לתרגל את התא המשפחתי בבחירת מרחב מוגן ושהייה בו. ככל שהציבור יהיה מודע לנתונים בשגרה, יהיה לו קל יותר להתמודד עם איום הטילים בזמן חירום". לדבריו, "אנחנו מעריכים שהתלמידים שיתורגלו בצהריים במוסדות החינוך ידרבנו את ההורים לבחון את הממ"ד או את המרחב המוגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסרון ששלח פיקוד העורף לטלפונים הסלולריים בשעת אזעקת התרגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתרגיל משתתפים משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, ארגוני ההצלה, בתי הספר, גופים ציבוריים שונים ואזרחי המדינה. במוקד התרגיל השנה החליט פיקוד העורף לתרגל נפילות טילים בהיקפים גדולים, בדגש על אירועים בלתי קונבנציונליים בגוש דן. פיקוד העורף והרשויות המקומיות יבחנו בתרגיל את רמת המוכנות וכן את ה"שפה המשותפת" בין ארגוני החילוץ וההצלה השונים. שמו של התרגיל נקבע למרות חילוקי דעות עם המשרד להגנת העורף, שביקש ששמו יהיה "עורף איתן 1".

דובר צה"ל הדגיש כי כלל השירותים החיוניים במשק, ובהם בתי החולים, יפעלו כסדרם, וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה. בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים יש לפנות למוקדי המידע העירוניים. למידע נוסף ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207 ולאתר האינטרנט בכתובת www.oref.org.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully