וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: ישראל מתרגלת נפילה של אלפי טילים על העורף

27.5.2013 / 0:02

בתרגיל שיימשך 3 ימים ישתתפו משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, ארגוני ההצלה ובתי הספר. מחר ב-12:30 וב-19:05 תישמע אזעקה ברחבי הארץ, והאזרחים יתבקשו להיכנס למרחב המוגן

צילום: מור שאולי, שי מכלוף, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ישראל מגינה על העורף: תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 7" יחל היום (שני), בהשתתפותם של משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, ארגוני ההצלה, בתי הספר, גופים ציבוריים שונים ואזרחי המדינה. במוקד התרגיל השנה החליט פיקוד העורף לתרגל נפילות טילים בהיקפים גדולים, בדגש על אירועים בלתי קונבנציונליים בגוש דן. פיקוד העורף והרשויות המקומיות יבחנו בתרגיל את רמת המוכנות וכן את ה"שפה המשותפת" בין ארגוני החילוץ וההצלה השונים. שמו של התרגיל נקבע למרות חילוקי דעות עם המשרד להגנת העורף, שביקש ששמו יהיה "עורף איתן 1". לנוכח המתיחות באזור עוטף עזה הוחלט בצה"ל כי במהלך התרגיל לא תושמע אזעקה ביישובי האזור.

אתמול בבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לנושא, עם פתיחת "שבוע החירום הלאומי", ואמר כי האיומים על העורף הישראלי התגברו באופן משמעותי בשנים האחרונות: "ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם באיומי רקטות וטילים. בשנים האחרונות אנו משפרים משמעותית את היערכות העורף ומיגונו לספיגה החל מכיפות ברזל עד צופרים, מיקלוט ושיפור מערכות ההתראה. נעשה שינויים בחקיקה ככדי להתאים את המציאות הביטחונית. חלק מהשינויים ניתן היה לראות בעמוד ענן אבל יהיה קשה להגיע למיגון מושלם ושום מיגון לא יהווה תחליף לכוח המחץ של צה"ל ולחוסנו של הציבור".

תרגיל התגוננות של פיקוד העורף ומשרד החינוך בבית הספר תל"י ברעננה, פברואר 2013. בן קלמר
בצהריים יתרגלו התלמידים במוסדות החינוך מצב חירום. תרגיל קודם של פיקוד העורף בבית ספר ברעננה/בן קלמר

התרגיל יימשך שלושה ימים. הוא יחל היום, ובשעה 12:30 בצהריים תישמע אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ. בשעה 19:05 תישמע אזעקת תרגול נוספת ושונה – עולה ויורדת – באזורים שונים. במקרה של אירוע אמת תישמע אזעקה נוספת ותפורסם הודעה מסודרת בכלי התקשורת.

גורם במשרד להגנת העורף אמר כי האזעקה שתישמע בערב היא "הזדמנות עבור אזרחי ישראל לתרגל את התא המשפחתי בבחירת מרחב מוגן ושהייה בו. ככל שהציבור יהיה מודע לנתונים בשגרה, יהיה לו קל יותר להתמודד עם איום הטילים בזמן חירום". לדבריו, "אנחנו מעריכים שהתלמידים שיתורגלו בצהריים במוסדות החינוך ידרבנו את ההורים לבחון את הממ"ד או את המרחב המוגן".

בנוסף לאזעקות, היום יפעיל פיקוד העורף גם את פרויקט "מסר אישי", שבמסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה באמצעות מסרונים. אלה יישלחו ישירות למכשירים סלולריים אישיים בכל רחבי הארץ בשעת האזעקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר שלשום כי יש לשתף פעולה עם התרגיל ולהישמע להנחיות פיקוד העורף: "עם הישמע האזעקה, מתבקשים תושבי המדינה לתרגל כניסה למרחב המוגן, שנבחר מראש, על פי זמן הכניסה למיגון העומד לרשותם – בבית, במקום העבודה או בכל מבנה בו ישהו. במידה שאין אפשרות להיכנס למרחב המוגן בזמן אזעקת התרגול, יש להיכנס למרחב הבטוח ביותר בקרבת מקום ולשהות בו במשך עשר דקות". תא"ל מרדכי הוסיף כי הנחיות פיקוד העורף הוכחו בעבר כמצילות חיים, ולפיכך יש להישמע להן.

דובר צה"ל הדגיש כי כלל השירותים החיוניים במשק, ובהם בתי החולים, יפעלו כסדרם, וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה (התנועה לא תופרע, אך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף בזמן נסיעה בכלי רכב). בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים יש לפנות למוקדי המידע העירוניים. למידע נוסף ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207 ולאתר האינטרנט בכתובת www.oref.org.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully