וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מיליארד דולר לרשות: "ההשקעה הגדולה מאז אוסלו"

שר החוץ של ארה"ב קרי סיפר כי התכנית, עליה מופקד טוני בלייר, תכלול גיוס אנשי עסקים מובילים במטרה לצמצם אבטלה ולהגדלת הייצור ברשות. "מנכ"ל קוקה קולה מעורב בתכנית"

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנאומו של פרס בכנס בירדן, אתמול)

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, חשף תכנית לשיקום הכלכלה הפלסטינית - "הגדולה מאז אוסלו" - שעליה עמלים מומחים, ושלדבריו תגדיל את התוצר המקומי גולמי בשטחי הרשות ב-50% ותוריד את האבטלה בשני שלישים - מ-21% ל-8% בלבד - בתוך שלוש שנים.

בדיוני הפורום הכלכלי העולמי בירדן אתמול (ראשון), קרי ציין כי שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, עומד בראש התכנית ופועל לגיוס ארבעה מיליארד דולרים שיושקעו בגדה המערבית וברצועת עזה. "זוהי התכנית הגדולה ביותר, הנועזת ביותר והשאפתנית ביותר שהוצעה לכלכלה הפלסטינית מאז אוסלו, לפני 20 שנים", אמר קרי למשתתפים בדיוני הפורום הכלכלי בירדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכנית תפעל לשקם את התיירות והחקלאות ברשות. אבו מאזן, קרי ופרס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי בששת השבועות האחרונים הוא נפגש עם כמה מראשי התאגידית הגדולים בעולם כדי לסייע לרשות בתחומי התיירות, החקלאות וכן בחומרי בנייה, במטרה לשקם את הכלכלה בשטחים. קרי לא חשף אמנם את פרטיהן של החברות שמעורבות בתכניתו, אולם בתקשורת הפלסטינית עלה שמו של מוכתר קנט, מנכ"ל קוקה קולה.

נשיא המדינה, שמעון פרס, נאם גם הוא אתמול בכנס, ופנה ליו"ר הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן, אתה הפרטנר שלנו, ואנחנו הפרטנר שלך. אתה שותף כמונו למאמץ לשלום. אנחנו צריכים ויכולים לפרוץ את הדרך. לא נאפשר למכשולים לגבור עלינו". הנשיא התייחס גם ליוזמת השלום הערבית והבהיר כי מדובר בשינוי משמעותי ובהזדמנות אסטרטגית. "היוזמה מחליפה את אסטרטגיית המלחמה בחוכמת השלום. עלינו לנטוש את הסקפטיות ואת הטענה שהמלחמה היא בלתי נמנעת. היא כן נמנעת. השלום הוא בלתי נמנע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully