וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מוסלמים? לכם מותר רק עד שני ילדים

על פי התקנה החדשה בשני מחוזות במדינה יורשו משפחות מוסלמיות ללדת רק שני ילדים, בנימוק שהגידול הטבעי שלהן מגביר את האלימות העדתית. התקנה טעונה את אישור הממשלה

הרשויות באחת המדינות במערב מיאנמר (לשעבר בורמה) החליטו על מדיניות חדשה, שצפויה ללבות את האלימות העדתית המשתוללת שם בחודשים האחרונים: המשפחות המוסלמיות במדינת רקהין יוגבלו לשני ילדים בלבד – בעוד ילודת המשפחות הבודהיסטיות לא תוגבל. על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, התקנה החדשה תושת על שני מחוזות במדינה, בותהידאונג ומאונדאו, אשר בהם יש רוב מוסלמי מכריע של 95% מהאוכלוסייה.

משפחה מוסלמית במיאנמר. רויטרס
המוסלמים הם מיעוט במדינה, אך הרוב המכריע במחוזות בהם תושת התקנה. משפחה מוסלמית במיאנמר/רויטרס

דובר הממשל במדינת רקהין, ווין מיאינג, אמר אתמול (שבת) כי התקנה החדשה נועדה להאט את הגידול הטבעי בקהילה המוסלמית, לאחר שוועדה שהוקמה על ידי המדינה זיהתה אותו כאחד הגורמים לאלימות העדתית. על אף שהמוסלמים הם הרוב בשני המחוזות שבהם תהיה התקנה החדשה בתוקף, הם מהווים רק 4% מאוכלוסיית מיאנמר, שבה יש כ-60 מיליון אזרחים. לדבריו, הוועדה גם המליצה לתגבר את כוחות הביטחון באזור פי שניים.

האלימות העדתית בבורמה פרצה תחילה לפני יותר משנה במדינת רקהין, כאשר בודהיסטים חמושים במצ'טות פשטו על אלפי בתים של מוסלמים, הרגו מאות בני אדם והניסו 125,000 תושבים. עדי ראייה ופעילי זכויות אדם אמרו כי המשטרה לא עשתה דבר כדי לעצור את המעשים. ממשלת מיאנמר עדיין לא הגיבה על המדיניות המקומית ברקהין. עם זאת, לדברי גורמים ברקהין ההחלטה טעונה את אישור הממשלה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully