וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מיאנמר הודה שתקף מהאוויר מורדים בצפון המדינה

רויטרס

3.1.2013 / 17:56

אחרי כמה ימי הכחשות, הודתה הממשלה שהפגיזה יעד סמוך לגבול הסיני, בו מרוכזים בני-מיעוטים הדורשים אוטונומיה. מדובר בקבוצה האחרונה שלא חתמה על הפסקת אש עם הממשלה החדשה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון השמיע דאגה גוברת מהדיווחים על הפצצות אוויריות בחבל קאצ'ין שבצפון מיאנמר (לשעבר בורמה), שם מתנהלים עימותים מסלימים זה 20 חודשים בין הצבא למורדים בני-המיעוטים, לא הרחק מהגבול עם סין.

דוברו של באן קי-מון מסר כי יש חשש לחייהם של אזרחים המתגוררים באזורי הלחימה, ואמר כי מזכיר האו"ם "עוקב מקרוב אחר הדיווחים המגיעים מהמדינה". גם מחלקת המדינה של ארה"ב הביעה חשש מההסלמה הצבאית באזור, בו שואפים המורדים לאוטונומיה. דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ויקטוריה נולדה, אמרה כי הדיווחים הללו "מטרידים מאוד".

הפצצות באזורי המורדים בחבל קאצ'ין במיאנמר (לשעבר בורמה). ינואר 2013. רויטרס
מורד מפנה נשים מאזורי ההפצצה, לפני כמה ימים/רויטרס

ממשלת מיאנמר אישרה אתמול (רביעי) כי מטוסים הפציצו כמה יעדים בצפון המדינה בהם מרוכזים המורדים, המזדהים בשם "חיילי עצמאות קאצ'ין". צבא מיאנמר הודיע כי מטרת הפעולה הייתה לכבוש עמדה הררית, ממנה הופגזו שיירות אספקה של הצבא. יומיים קודם לכן הכחיש הצבא את הדיווחים על שימוש במסוקים ובמטוסי קרב כדי להפציץ את מעוזי המורדים, עובדה שעוררה תהיות לגבי מידת ההשפעה שיש לממשלה החדשה על פעולות הצבא.

ממשלתו של הנשיא תיין סיין, שהורכבה בתחילת 2011, עשתה מאמצים רבים להיפטר מהסממנים שאפיינו את שלטון החונטה הצבאית שהחזיקה במיאנמר במשך עשרות שנים. המורדים בחבל קאצ'ין, מרביתם נוצרים ומקצם בודהיסטים, נותרו קבוצת המיעוט היחידה במדינה שטרם חתמה על הסכם להפסקת אש עם הממשלה החדשה, שהנהיגה רפורמות מרחיקות-לכת בכל הנוגע לזכויות האדם והאזרח במיאנמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully