וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים עצורים כשנה בהונג קונג בחשד להלבנת הון

גלעד גרוסמן

26.5.2013 / 14:20

שלושה צעירים שאבטחו את ביתו של איש עסקים בהונג קונג, חשודים כי סחרו במטילי זהב ויהלומים בשווי של כ-20 מיליון דולר, שהושגו בכספים לא חוקיים. שניים מהם הודו בהאשמות

פרשת הלבנת הון בהונג קונג: שלושה צעירים ישראלים עצורים כבר למעלה משנה באוטונומיה הסינית בחשד לסחר במטילי זהב ויהלומים בשווי של כ-20 מיליון דולרים - רכושו של איש עסקים שאת ביתו אבטחו, כך דיווח "South China Morning Post". אחד מהם, דניאל פלדון בן ה-28, אחד מהם לוחם לשעבר ביחידה מיוחדת, הודו בשבוע שעבר במהלך משפטם בהונג קונג בכך שהעבירו נכסים, שעל פי החשד מקורם בכספים שהושגו בצורה בלתי חוקית.

לטענת עורכי דינם המקומיים, השניים צפויים להשתחרר בתוך מספר חודשים ולשוב לישראל. נאשם שלישי, עומר גביש בן 26, שלא הודה בעבירות, צפוי להשתחרר בחודש הבא ולשוב לישראל, כך לפי עורכי דינו. גביש ששהה בהונג קונג רק כשלושה חודשים לפני מעצרו, טען כי הגיע למקום לצורך עבודות אבטחה ואין לו כל מידע על המקור הכספי שבאמצעותו נרכשו מטילי הזהב. חשוד רביעי בפרשה, ישראלי לשעבר, עדיין עצור ומועד שחרורו לא ברור.

מטילי זהב. SETH WENIG, AP
סחרו במטילי זהב ויהלומים בשווי 20 מיליון דולר. אילוסטרציה/AP, SETH WENIG

לפי הדיווח הסיני, אחד הישראלים וגביש הואשמו בהברחת 342 מטילי זהב במאי שעבר ואילו פדלון הואשם בהלבנת המטילים וארבעה יהלומים. עוד דווח כי ב-2 במאי לפני כשנה נראה אחד מהם במצלמת אבטחה כשהוא קונה ציוד לחיתוך פלדה, לפני ששב לבית ביואן לונג. שעות ספורות לאחר מכן, הוא העמיס מספר תיקים כבדים לתוך מונית שעשתה דרכה לעיר צים שה-צוי. באותו אחר הצהריים הוא ואדם נוסף מכרו 85 מטילי זהב ל"מטאלור טכנולוג'יס" - חברה לעיבוד מתכת.

על פי המידע שהגיע לוואלה! חדשות, לפני כשנה נעצר אחד מהשלושה במהלך חיפוש אקראי שערכה המשטרה המקומית בהונג קונג בעקבות מידע על ריח רע שעלה מהבניין. מנעולן שנקרא לדירה כדי לפרוץ מנעול, הבחין בריח חזק של ברזל שיצא מהבית והזעיק את המשטרה.

באותו הערב, נקלט אחד הישראלים במצלמות אבטחה ביחד עם שני חשודים נוספים, כשהם מעבירים תיקים גדולים. למחרת הוא מכר 32 מטילים לחברת מטאלור. יום לאחר מכן, פדלון מכר 64 מטילי זהב נוספים למטאלור. המשטרה מצאה עוד 161 מטילי זהב בדירתם וארנק שהכיל ארבעה יהלומים בשווי של כמיליון דולרים וחצי.

העצורים זוכים להתייחסות ראויה

לפי הדיווח, הישראלי שנעצר עם גביש ופדלון הכחיש בחקירתו הראשונה את החשדות נגדו, אך הודה כי כבר בישראל נוצר עמו הקשר כדי לאבטח בית בהונג קונג. משפטו של גביש החל ביום שני שעבר. השלושה האחרים נעצרו לאחר שהתברר כי אבטחו את ביתו של איש עסקים ששמר במקום את מטילי הזהב והיהלומים. המשטרה המקומית חושדת שאותם מטילי זהב נרכשו באמצעות כסף שמקורו בלתי חוקי, אולם לא הוכח מה מקור הכסף.

השלושה עצורים כשנה כאשר על פי גורמים בהונג קונג, הם זוכים להתייחסות ראויה ומצבם טוב. סניף החב"ד המקומי מספק להם אוכל כשר ותפילין ומבקר אותם באופן קבוע. חשודים נוספים ממדינות זרות מעורבים אף הם בפרשה, אך עזבו את העיר לפני מעצרם.

עו"ד מרדכי ציבין שמייצג ישראלים הנאשמים בעבירות הלבנת הון בחו"ל אמר כי עד לאחרונה שימשה הונג קונג גן עדן לישראלים שניסו להלבין כספים ולהעביר אותם ממדינה למדינה. שלטונות הונג קונג נלחמים באופן נחרץ בתופעה ובשל כך יושבים במעצר מספר ישראלים ויהודים שנתפסו בעבירות של הלבנת הון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully