וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הפעילו הימורים באינטרנט והלבינו מיליארדים

10.10.2012 / 10:32

44 בני אדם נעצרו בעקבות חקירה סמויה שנוהלה בשנה האחרונה. על פי החשד, אתר האינטרנט "דונבט" הניב בשנים האחרונות רווח של 6-7 מיליארד שקלים, שחלקו מימן ארגוני פשיעה

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

44 בני אדם נעצרו הבוקר (רביעי) במרכז הארץ ובאזור הצפון, בגל מעצרים שהחל לפנות בוקר וצפוי להימשך במהלך היום, בחשד להפעלת רשת להימורים בלתי חוקיים באינטרנט ולהלבנת הון בהיקף של מיליארדי שקלים. על פי החשד, הכסף נועד להזין ארגוני פשיעה בארץ. החקירה נוהלה בשנה האחרונה ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות פשיעה בינלאומית, רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון.

האתר, שנקרא "דונבט" ופעל על פי החשד בחמש השנים האחרונות, הציע למהמרים ישראלים להמר במגוון רחב של תחומים, החל מאירועי ספורט בינלאומיים כגון משחקי כדורגל, טניס ומרוצי סוסים, ועד למשחקי מזל. האתר פעל בשיטת "חבר מביא חבר" והביא במהלך השנים להפסד סכומים של עשרות אלפי דולרים לכל מהמר. שליחים ובלדרי כספים העבירו את ההון שהושג לנקודות ריכוז, וכמכבסת כספים שימשו חנויות להמרת כספים ברחבי הארץ – "צ'יינג'ים".

שלשלו לכיסם מילארדי שקלים

על פי החשד, אתר האינטרנט הניב במהלך חמש השנים האחרונות רווחים בסכום של שישה עד שבעה מיליארד שקלים, ומפעיליו שלשלו לכיסיהם מאות מיליוני שקלים. כמו כן, חושדים במשטרה כי ארגוני פשיעה הפיקו מימון כלכלי מהאתר לצורך פעילותם.

החקירה המשטרתית החלה לפני כשנה, בעקבות חקירת ארגון פשיעה באזור גוש דן, שהתנהלה בימ"ר תל אביב. לשם כך, הוקם צוות משותף לימ"ר, יחבא"ל, יחידת יהלום של רשות המסים והרשות להלבנת הון. לפנות בוקר הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי הימ"ר בשיתוף יחידות משטרה נוספות פשטו על בתיהם של חלק מהחשודים במעורבות בפרשה ועצרו אותם.

במשטרה מתכננים לחלט במסגרת המבצע רכוש מארגוני פשיעה, בכפוף למדיניות המלחמה הכלכלית בארגונים. בצוות החקירה מתכננים מעצרים נוספים, והמטרה היא להגיע כמה שיותר גבוה בהיררכיה של ארגוני הפשיעה בעקבות חשיפת אתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully