וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "פרסנו טילים ארוכי-טווח שירסקו את האויב"

משה-חי הגיגת

26.5.2013 / 13:29

שר ההגנה אחמד וחידי הציג את הנשק שהועבר למשמרות המהפכה אך לא פירט באילו טילים מדובר. גורמים בארה"ב: איראן ביצעה מתקפת סייבר משמעותית על תאגידי גז, חשמל ונפט

משמרות המהפכה של איראן פרסו כמות "גדולה" של משגרי טילים לטווח ארוך, כך דווח הבוקר (ראשון) בסוכנות הידיעות של המדינה. שר ההגנה של איראן, הגנרל אחמד וחידי, אמר שמדובר בכלי נשק חדישים שיאפשרו לטהרן "לרסק את האויב", באמצעות ירי סימולטני של טילי קרקע-קרקע. ואולם, בדיווח לא נאמר באיזה טילים מדובר ולא נמסר כמה משגרים נפרסו והיכן.

במערב מעריכים שכמה מהטילים של איראן מסוגלים להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, ולפגוע בישראל או בבסיסים אמריקניים במפרץ הפרסי. בדבריו, לא ציין וחידי באיזה "אויב" מדובר.

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "שיהאב" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. ISNA,Ruhollah Vahdati, AP
חיילי משמרות המהפכה צופים בניסוי בטיל שיהאב/AP, ISNA,Ruhollah Vahdati

בסוף השבוע דווח כי גורמים רשמיים בוושינגטון ומומחי אבטחה בוחנים גל חדש של מתקפות סייבר, שתוצאותיהן עלולות להיות הרסניות. לפי העיתון ניו יורק טיימס, המתקפה הכתה במספר תאגידים אמריקניים, בעיקר בחברות אנרגיה, שהודיעו כי איתרו את מקור המתקפה באיראן. בין החברות שנפגעו חברות נפט, תאגידי גז וחברות חשמל. לדברי הגורמים, מטרת המתקפה אינה ריגול אלא חבלה. פקידי ממשל העריכו כי המתקפות נועדו למצוא דרכים להשתלט על מערכות הפעלה קריטיות.

יממה קודם לכן, אישר הקונגרס שורת חוקים להגברת העיצומים על איראן, במטרה לאלץ אותה לסגת מתכנית הגרעין שלה. ועדת החוץ של בית הנבחרים אישרה פה אחד את "חוק 2013 למניעת איראן גרעינית". החוק צפוי לעבור בקלות במליאה, בהצבעה שתיערך בשבועות הקרובים.

העיצומים החדשים נועדו למנוע מאיראן לייצא יותר מ-500 אלף חביות נפט ביום ולהגביל את גישתה של טהרן למטבע חוץ. כמו כן הורחבה "הרשימה השחורה" של גורמים איראניים מהסקטור העסקי, ובסנאט אומצה קריאה להגן על ישראל במקרה של תקיפה באיראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully