וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מתגאה: מל"ט מפציץ עם יכולות חמקניות

רויטרס

12.5.2013 / 11:17

שבועיים אחרי שהופל מטוס זר מול שמי חיפה, הציגו כלי התקשורת באיראן את טקס החנוכה החגיגי שנערך למטוס החדש - המכונה "אפי". שר ההגנה: זה פיתוח מקומי שמהווה מסר לאויב

צילום: רויטרס, רשתות הטלוויזיה באיראן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

איראן חשפה בסוף השבוע האחרון מטוס חדיש ללא-טייס. טקס ההצגה, שנערך בטהרן לאור זיקוקים, התקיים כשבועיים אחרי שמל"ט זר שהתקרב לישראל הופל מול חיפה.

כלי התקשורת ברפובליקה האיסלאמית דיווחו כי המטוס החדש מכונה "המשה", כלומר "אפ?י". המל"ט הוצג בטקס חגיגי בהשתתפות בכירים מהתעשיות הביטחוניות של איראן. לדברי האיראנים, מדובר במל"ט המתקדם ביותר מתוצרת עצמית שהוצג לציבור עד כה, והוא מהווה מסר ברור לאויבי המדינה. שר ההגנה האיראני, אחמד וחידי, אמר כי המטוס נועד למשימות ריגול, סיור ותקיפה בטילים וברקטות. לדבריו, "למטוס יש יכולות חמקניות והוא מסוגל לטוס בלי שיתגלה על-ידי האויב".

הצגת מל"ט איראני חדש מדגם אפי. טהרן, מאי 2013. AP
המל"ט החדש "אפי", בטקס בטהרן בסוף השבוע/AP

בשנים האחרונות איראן מתגאה בהישגים טכנולוגיים שונים, שלא בהכרח הוכחו במציאות, בהם שיגור קוף לחלל. ב-18 באפריל חשפה איראן שלושה דגמים אחרים של מל"טים. לגבי אחד מהם, המכונה "כס", נטען כי הוא בעל טווח ארוך ונושא טילים נגד מטוסים. איראן טענה כי הוא כבר נמצא בשימוש מבצעי.

לפני שלושה חודשים הציגה איראן "מטוס קרב חמקן" בטקס בהשתתפות הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד. מומחים במערב הטילו ספק ביכולותיו של המטוס, ואמרו כי ככל הנראה מדובר בדגם פלסטיק ולא במטוס אמיתי.

בסוף 2012 טענה איראן כי הצליחה לייצר כלי טיס בלתי מאויש, שמסוגל לבצע משימות לחימה וסיורים במשך 24 שעות ברציפות. לדברי האיראנים, המל"ט, "שאהד 129", מסוגל לפגוע במטרות בטווח של 1,700 עד 2,000 קילומטרים, ולשאת עליו ציוד תקשורת שיתעד את התקיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully