וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יכריעו: חוקי להעליב עובד ציבור?

26.5.2013 / 10:32

בין ההצעות שיידונו היום בוועדת השרים לענייני חקיקה גם זו של ח"כ גלאון, שטוענת כי מדובר ב"חוק אבסורדי ואנכרוניסטי". בנוסף ידונו בהצעה לביטול הגבלת גיל לרב ראשי

הסוף להעלבת עובדי הציבור? ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק של ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, המבקשת לבטל את העבירה של העלבת עובד ציבור בחוק העונשין. כיום נחשבת העלבת עובד ציבור לעבירה פלילית, שדינה מאסר של שישה חודשים. גלאון טוענת כי אין הצדקה לייחד את עובדי הציבור מיתר האזרחים, וכי עובד ציבור שרואה עצמו נפגע ממילים שהופנו כלפיו יכול להגיש תביעת דיבה ככל אדם.

מתשובה לשאילתה שהגישה ראשת מרצ למשרד המשפטים, עולה כי בין 1 בינואר 2010 ל-2 במאי 2013 הוגשו 143 כתבי אישום על ידי הפרקליטות בהם נכללה עבירה זו. מבין כתבי האישום, 37 הסתיימו בהרשעה. בלשכתה של גלאון מצרפים להצעת החוק כהמחשה שורה של כתבי אישום שהוגשו רק בשל קללות שהפנו אזרחים כלפי שוטרים. גלאון כינתה את הסעיף "עלבון לשכל הישר". לדבריה, "מדובר בחוק אבסורדי ואנכרוניסטי שהיה צריך להיגרע כבר מזמן מספר החוקים של מדינת ישראל. רק בדיקטטורה אסור להעליב את השלטון".

עימותים עם מגפינים סמוך לביתו של השר סילבן שלום. יותם רונן
שורה של כתבי אישום הוגשו רק בשל קללות שהפנו אזרחים כלפי שוטרים. שוטרים מתעמתים עם מפגין סמוך לביתו של השר שלום/יותם רונן

עוד הוסיפה גלאון כי עובדי ציבור "צריכים להיות מוכנים לספוג ביקורת מהציבור. זהו חלק מהותי מתפקידם". לדבריה, אמירות פוגעניות כלפי עובדי ציבור, גם אם אינן נעימות לעיתים, אסור שיהיו פליליות. הפיכתן לפליליות מנוגדת לעיקרון חופש הביטוי עליו מושתת משטר דמוקרטי תקין. "לצערי, השימוש בעבירה זו לא שמור רק למקרים חריגים. מסקירה של כתבי אישום שונים עולה כי במרבית המקרים לא מדובר בחשש ממשי להפרת הסדר הציבורי, אלא במקרים שבהם עובדי ציבור סופגים את הכעס והתסכול של האנשים שעומדים מולם", הוסיפה.

כאמור, ועדת השרים לענייני חקיקה תצטרך להכריע אם לתמוך בהצעת החוק של גלאון, או להתנגד לה. אם אכן תאושר ההצעה, היא תועלה בהמשך השבוע למליאת הכנסת בקריאה טרומית, בתמיכת הממשלה - מה שלמעשה יסלול את הדרך לאישורה.

ההצעה שתסלול את דרכו של הרב אריאל לרב הראשי?

הצעה אחרת שתועלה היום היא "הצעת חוק ביטול הגבלת גיל מרבי לרב ראשי", אותה הגיש חבר הכנסת זבולון קלפה מהבית היהודי. מדובר בהצעת חוק פרסונלית, ש"נתפרה" למידותיו של הרב יעקב אריאל, כך שיוכל להתמודד למשרת הרב הראשי לישראל, על אף שכבר עבר את גיל 70. בבית היהודי היו מאוד מעוניינים לראות את הצעת החוק עוברת, במה שעשוי לקדם את ה"דיל" עם ש"ס במסגרתו תתמוך המפלגה החרדית ברב אריאל למשרת הרב האשכנזי, בתמורה לכך שהמפלגה הציונית-דתית תתמוך ברב עמאר למשרת הרב המזרחי.

הצעה חשובה נוספת שתובא בפני ועדת השרים לחקיקה נוגעת לזכויות של ניצולי השואה. מדובר בתיקון לחוק הביטוח הלאומי, הקובע כי חישוב הכנסות מקצבאות לא יפגע בזכאות ניצול השואה לגמלת סיעוד. בוועדת העבודה והרווחה אמרו בסוף השבוע כי שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע ליו"ר הוועדה ויוזם החוק, חיים כץ, כי יתמוך בחוק, והביעו אופטימיות באשר לסיכויו לעבור בוועדת השרים לחקיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully