וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: הרב אריאל מכחיש מועמדותו לרבנות הראשית

7.5.2013 / 0:01

רבה של העיר רמת גן סירב לאשר את הפרסומים לפיהם הודיע על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. בשיחת טלפון עם וואלה! חדשות הוא מבהיר כי טרם קיבל החלטה בנושא

עומר מירון

(תיעוד דברי הרב יעקב אריאל בשיחה עם וואלה! חדשות)

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן, הכחיש אמש (שני) את הפרסומים הרבים בכלי התקשורת לפיהם הודיע על התמודדותו על תפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. "אני לא אמרתי שום דבר", השיב הרב אריאל לשאלת וואלה! חדשות האם הודיע על הכוונה להתמודד. לדבריו, הוא טרם קיבל החלטה בנושא.

רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011. עומר מירון
נהנה מתמיכה של רוב ברור בבית היהודי. הרב יעקב אריאל/עומר מירון

שלשום נועדו בירושלים שורה של רבנים בכירים, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב שמואל רבינוביץ, הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב דב ליאור וכן הרב אריאל בעצמו, והחליטו להמליץ לבית היהודי למצות את האפשרות לקדם את הדיל עם ש"ס ולשנות את החוק כדי לאפשר לרב אריאל להתמודד על משבצת הרב האשכנזי. על פי הדיל, יתאפשר גם לרב שלמה עמאר להתמודד על קדנציה נוספת כרב הראשי הספרדי. כמו כן, המליצו הרבנים שהרב אריאל יהיה מועמד הבית היהודי לתפקיד זה.

חשוב לזכור כי הבית היהודי מורכבת מכמה סיעות ומכמה פלגים בציבור הדתי-לאומי. על הח"כים המזוהים עם הציבור המכונה חרד"לי, הרב דוד סתיו אינו מקובל והם רוצים את הרב יעקב אריאל. יש הטוענים אפילו כי קיימים תשעה ח"כים מהסיעה התומכים באריאל, ואילו שלושה בלבד - בנט, איילת שקד ואורי אורבך, שמעדיפים את סתיו. גם אם מדובר בהגזמה מסוימת, ברור שלרב אריאל יש כרגע רוב ברור בסיעה.

בסיעת הבית היהודי נותנים עוד כמה ימים כדי לבדוק את האפשרות לקדם את מועמדותו של הרב אריאל, ובימים הקרובים הם יכריזו על המועד מטעמם למשרת הרב הראשי. חשוב לציין שסיעות הקואליציה ישראל ביתנו, יש עתיד, התנועה וחלקים בליכוד הביעו תמיכה ברב סתיו. כמו כן, מפלגת התנועה וגם שר החינוך שי פירון (יש עתיד) הודיעו כי הם מתנגדים לחקיקה פרסונלית, ופירון אף פרסם על כך הודעה נוספת היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully