וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה יצאה לדרך: השרים אישרו את "חוק המשילות"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק, שתקשה על האופוזיציה להפיל ממשלה. הקואליציה כולה תעמוד מאחורי ההצעה ולאשרה בכנסת. יחימוביץ': "ליברמן מחוקק מספסל הנאשמים"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק להגברת המשילות. הצעת החוק, אותה הגישו קבוצת חברי כנסת מישראל ביתנו, נוסחה וסוכמה בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד-ביתנו ויש עתיד, ומטרתה להקשות על האופוזיציה להפיל את הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוק יקשה על האופוזיציה להפיל את הממשלה. ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך, למשל, קובעת ההצעה כי כדי להגיש אי אמון בממשלה יידרשו 61 חברי כנסת לכל הפחות. כיום אין מספר מינימלי של חברי כנסת שיכולים להגיש אי אמון נגד הממשלה, ומדובר באחד הכלים הפרלמנטריים הבולטים שעומדים כיום לרשות האופוזיציה במטרה להפיל את הממשלה, או לכל הפחות לבקר את מדיניותה. כמו כן, בהצעת החוק נכתב כי גם אם נמצאו 61 חברי כנסת שיביעו אי אמון בממשלה, אולם לא הצליחו להרכיב ביניהם קואליציה, בניגוד למצב הנוכחי - לא תפוזר הכנסת והממשלה הקודמת תמשיך לכהן.

הצעת החוק גם קובעת שלמפלגה חדשה יהיה קשה יותר להיכנס לכנסת, ויידרשו לה 4% מקולות הבוחרים, שהם חמישה מנדטים, כדי לעבור את אחוז החסימה. המצב צפוי להקשות מאוד על הסיעות הקטנות, ובהן קדימה, מרצ, יהדות התורה, חד"ש, רע"מ- תע"ל ובל"ד לשוב ולהיבחר לכנסת. עוד קובעת הצעת החוק, כי מספר השרים יצומצם ל-18, ולא ימונו יותר מארבעה סגני שרים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

יחימוביץ': "ליברמן מחוקק מספסל הנאשמים"

משמעות אישורה של הצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, היא שהקואליציה כולה תתייצב מאחוריה, מה שלמעשה סולל את דרכה לעבור. ועדת השרים גם אישרה לפטור את ההצעה החובה להמתין 45 ימים בטרם ניתן לדון בה, מה שאומר שאם בקואליציה ירצו, היא תעלה בכנסת כבר בשבוע הקרוב.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "העובדה שהממשלה נתנה אור ירוק להצעה הכוחנית והאנטי דמוקרטית של ליברמן, היא אות קלון לממשלה ובעיקר לגורמים בה המתיימרים להיות דמוקרטיים". לדבריה, "סיסמאות הבחירות 'באנו לשנות' או 'משהו חדש מתחיל' מתבררות שוב ושוב כבדיחה רעה על חשבון הציבור. מדובר בעוד חקיקה ישנה מבית מדרשו של ליברמן, אשר בעודו יושב על ספסל הנאשמים מצליח להטיל את מרותו על הממשלה כולה".

עוד הוסיפה יחימוביץ כי "משילות היא הבעיה האחרונה של ממשלת נתניהו, ומה שדרוש הוא כוח בידי הכנסת לרסן אותו ואת ממשלתו ולא כוח בלתי מוגבל וביצור כוחה של הממשלה בלי כל דרך לבקרה או להחליפה אם יהיה לכך רוב דמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully