וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו נגד חוק השוויון בנטל: לגייס ערבים

השר לביטחון פנים ונציגה של המפלגה בוועדה לשוויון בנטל, יצחק אהרונוביץ', אמר כי מפלגתו תתנגד להצעת החוק החדשה אם לא יערכו בה שינויים מהותיים. "החוק עדיין חסר"

מחלוקת בקואליציה: מפלגת ישראל ביתנו תתנגד להצעת החוק שגובשה על ידי הוועדה לשוויון בנטל אם לא ייקבעו בה יעדי גיוס גם לבני מיעוטים. במפלגה דורשים כי להצעת החוק שפורסמה מוקדם יותר היום, יוכנסו שינויים מהותיים, בהם גם סעיף תקציבי שיסדיר ויאפשר את הפעלת החוק. נציג ישראל ביתנו בוועדה, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', אמר כי בכוונתו ובכוונת מפלגתו להתנגד להצעה אם תובא להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב, מבלי שהוכנסו בה השינויים הנדרשים.

כנס מפלגת ישראל ביתנו בנצרת עלית, דצמבר 2012. יותם רונן
"לגייס בני מיעוטים בתום תקופת המעבר של חמש שנים". אהרונוביץ'/יותם רונן

"על אף שבהצעת החוק הוכנסו תיקונים חשובים שעליהם עמדה ישראל ביתנו, וביניהם הארכת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר וקביעת סנקציות פליליות נגד משתמטים, החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים, הן באשר למקורות התקציב למימון הצעת החוק והן בכל הנוגע לשירות בני המיעוטים, כשיש לקבוע כבר עכשיו בחוק כי בתום תקופת המעבר של חמש שנים יגויסו גם הם", הסביר אהרונוביץ'.

על פי הצעת החוק, יתייצב כל בן 17 לצו הראשון בלשכת הגיוס. מי שלא יתייצב, לא יועבר בעבורו תקציב לישיבה בה הוא לומד. לתלמידי הישיבות תינתן האפשרות לדחות את שירותם הצבאי אחת לשנה עד גיל 21 לשם לימוד תורה. דחיית השירות תותנה בהגשת תצהירים מטעם תלמיד הישיבה ומטעם ראש הישיבה, שיתבקשו לאשר כי התלמיד אכן לומד. בנוסף, יחויב ראש הישיבה לערוך רישום נוכחות של הלומדים בישיבה.

כמו כן, מי שישתמט מחובת התייצבות לצו הראשון וכן מי שישתמט מלימודיו בישיבה בתקופת דחיית השירות, או שלא יתייצב לקבלת דחיית שירות נוספת, יחולו עליו הסנקציות הקבועות בחוק שירות ביטחון והוא לא יוכל להיכלל יותר במסלול בני הישיבות. עוד נקבע כי יוקם מסלול "שירות אזרחי-ביטחוני" לשירות במשטרה, בשב"ס וברשות הכיבוי וההצלה, ללא הגבלת תקנים, ותוך גיבוש מסלולים מותאמים לאורח חייהם של החרדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת תמריצים חיוביים ושליליים תופעל בתקופת היעדים שבמהלכה יעלו היעדים בהדרגה עד למצב שבו ב-2016 כ-70% מפוטנציאל הגיוס יתגייסו לצה"ל או לשירות האזרחי. ההצעה מבקשת גם לבנות מערך תמריצים וסנקציות על מנת לעודד את החרדים לעמוד ביעדי הגיוס. כך, למשל, תקציב הישיבות יקוצץ אם לא יעמדו ביעדי הגיוס, יוטלו סנקציות כלכליות על ישיבות שתלמידיהן לא יתייצבו ללימודים בישיבה, ולעומת זאת ישיבות בעלות אחוז גיוס גבוה, יתומרצו כלכלית.

בתוך כך, משרד המשפטים הודיע הערב כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לא ימסור חוות דעת משפטית בנוגע למתווה שהציעה הוועדה לשוויון בנטל במידה וזה יעלה לדיון בממשלה ביום ראשון הקרוב. עוד נמסר כי וינשטיין אינו מתנגד לקיום הדיון בממשלה, אולם הוא קיבל לידיו את המלצות הוועדה רק הבוקר ועדיין לא גיבש דעה בנושא. עם זאת, במשרד המשפטים אמרו הערב כי כאשר הטיוטות הועברו לידיו של היועץ הוא מצא שיש בהן שורה של נושאים שדורשים ליבון משפטי ולכן הוא העריך שרק בעוד כשבועיים יוכל לתת חוות דעת משפטית לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully