וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים בארה"ב הולכים לקלפי: "כן" להומואים?

רויטרס

23.5.2013 / 14:46

כ-,1,400 מדריכים מתכנסים בדאלאס להצבעה חשאית שעשויה לשנות את פניה של התנועה ההיסטורית: האם הומוסקסואלים יוכלו להתקבל כחניכים? מתנגדי ההצעה צפויים להפגין במקום

מנהיגי הצופים בארצות הברית מתכנסים היום (חמישי) בטקסס, כדי להכריע בסוגיה שנויה במחלוקת, שעשויה להסיר את החרם ההיסטורי על קבלת חניכים הומוסקסואלים לתנועת הנוער.

1,400 המדריכים המתנדבים מ-270 שבטי הצופים ברחבי ארה"ב באו לעיירה גרייפוויין כדי להשתתף בהצבעה חשאית, שבסופה ייקבע אם לקבל או לדחות את ההצעה שגרמה לפילוג חסר-תקדים בתנועה, בה יש 2.6 מיליון חברים.

קשה לנבא מה יהיו תוצאות ההצבעה. ואולם, הכנסייה המורמונית, שהיא התורם הגדול ביותר לתנועת הצופים, אותתה על הסכמתה המסויגת למהלך. לפיכך, גדלים הסיכויים לאישור ההצעה.

הומוסקסואלים מפגינים נגד תנועת הצופים. AP
האחים לוסיאן ופסקל טסיה, בני 20 ו-16, חברים בתנועת הצופים למרות היותם הומוסקסואלים/AP

מאות מתומכי ההצעה ורבים ממתנגדיה צפויים להפגין מחוץ לכינוס המדריכים בפרבר של דאלאס, בו מתארח הכינוס השנתי של מדריכי הצופים. תומכי ההצעה דורשים שהתנועה תקבל לשורותיה בהמשך גם מדריכים הומוסקסואלים בוגרים, ואילו המתנגדים לה דורשים לסלק ממנה גם את החניכים שיצהירו בפומבי על זהותם המינית.

סקרים שנערכו בקרב חניכי התנועה והוריהם, כמו גם בקרב מנהיגיה, העלו כי הסוגיה מהווה את אחד המשברים החמורים ביותר בתולדות התנועה, שנוסדה לפני 103 שנים. בשנת 2000, קבע בית המשפט העליון של ארה"ב, ברוב של 4-5 כי תנועת הצופים, כגוף פרטי, זכאית שלא לקבל לשורותיה הומוסקסואלים . בשנה שעברה, אחרי "מחקר" של שנתיים, אישררה הנהלת הצופים את החרם ההיסטורי.

הומוסקסואלים מפגינים נגד תנועת הצופים. AP
מתנגד להצעה עם שלט "הומוסקסואליות היא חטא לאלוהים"/AP

בתחילת השנה החליטה התנועה כי היא תשקול לאפשר לשבטים המקומיים לקבל לשורותיהם הומוסקסואלים. אך הורים זועמים איימו שלא לאפשר לילדיהם להגיע לפעילויות אם הם ייאלצו לחלוק אוהל עם חניך הומוסקסואל. אך בשנה האחרונה, יותר ויותר מדינות בארה"ב אישרו נישואים חד-מיניים בתחומן, מה שהגביר את הלחץ על תנועת הצופים לשקול מחדש את גישתה לקהילה ההומוסקסואלית.

תנועת הצופות בארה"ב מקבלת לסביות לשורותיה, במדיניות של "אל תשאלי, אל תספרי", דומה לזו שנקט צבא ארה"ב עד לאחרונה. הארגון מצהיר כי זהותה המינית של החניכה או המדריכה הוא עניינה הפרטי, וכי זהות מינית "היא עניין שבין הנערה למשפחתה". על התנועה מופעל לחץ גובר להתנער ממדיניותה ולהצהיר בפומבי כי היא מקבלת ברצון כל נערה שהיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully