וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט: נתמוך בישראל במקרה של תקיפה באיראן

23.5.2013 / 8:54

ערב ביקורו בישראל של ג'ון קרי, הסנאט אישר פה אחד החלטה לתמוך צבאית בישראל במקרה של "הגנה עצמית מאיראן גרעינית". בית הנבחרים מקדם החלטה להגביר את העיצומים על טהרן

ערב ביקורו בישראל של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, אישר הקונגרס כמה חוקים להגברת העיצומים על איראן במטרה לאלץ אותה לסגת מתכנית הגרעין שלה. כמו כן אומצה קריאה להגן על ישראל במקרה של תקיפה באיראן.

ועדת החוץ של בית הנבחרים אישרה לפנות בוקר (חמישי) פה אחד את "חוק 2013 למניעת איראן גרעינית". החוק צפוי לעבור בקלות בהצבעה במליאה גם בקרב 435 הצירים. ההצבעה תיערך בשבועות הקרובים. העיצומים החדשים נועדו למנוע מאיראן לייצא יותר מ-500 אלף חביות נפט ביום ולהגביל את גישתה של טהרן למטבע חוץ. כמו כן הורחבה "הרשימה השחורה" של גורמים איראניים מהסקטור העסקי.

מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
מטוס F-16 של חיל האוויר. ארה"ב תתמוך ב"הגנה עצמית"/AP

גם בסנאט אושרה פה אחד החלטה הקוראת לנשיא, ברק אובמה, להחמיר את העיצומים הקיימים על איראן. קריאה אחרת שעברה בסנאט, אך לא בבית הנבחרים, היא שעל הממשל לתמוך בישראל במקרה ש"תיאלץ להגן על עצמה" מפני איום גרעיני הנשקף מאיראן. הסנאטורים סייגו את דבריהם ואמרו כי כל תמיכה כזאת תיעשה "במסגרת החוק האמריקני והאחריות החוקתית המוטלת עליו לשימוש נאות בכוח".

החוקים מאשררים כמה הצעות שהגישו חברי סנאט משתי המפלגות, שביקשו לחסום את הגישה של בנקים איראנים למקורות מימון זרים. רוברט מננדז, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, אמר כי ברצונו "לאטום" את החקיקה הקיימת מפני פרצות אפשריות.

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
מתקן ההעשרה בנתנז. ממשיך לפעול במלוא המרץ/AP, Vahid Salemi

מדו"ח חדש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) עולה כי איראן ממשיכה לקדם בנייה של כור מחקר, שבעתיד יוכל לאפשר לה לייצר חומר בקיע להרכבת פצצה גרעינית. עוד נכתב בדו"ח כי מלאי האורניום המועשר של איראן גדל במידה ניכרת בשל התקנה של מאות צנטריפוגות (סרכזות) במתקן ההעשרה המרכזי בנתנז.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגיע היום לישראל וידון בנושא האיראני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא שמעון פרס. כמו כן יעסקו השיחות במשבר בסוריה ובמו"מ עם הפלסטינים. בשבוע שעבר אמרה תת-שרת החוץ, וונדי שרמן, כי היא מאמינה שאחרי הבחירות באיראן ניתן יהיה לחדש את המו"מ בנושא תכנית הגרעין.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. GettyImages
שר החוץ ג'ון קרי. חוזר לישראל לדון בנושא האיראני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully