וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת בגן בדרום חלתה בשחפת, חשש שילדים נדבקו

רמי שני

22.5.2013 / 15:15

צעירה בשנות ה-20 לחייה, העובדת בגן ילדים באזור לכיש חלתה בשחפת. משרד הבריאות התחיל בפעולות לאיתור הילדים, אנשי הצוות ואחרים, שבאו עמה במגע. "סיכויי ההדבקה נמוכים"

גילוי מקרה שחפת בגן בדרום: צעירה שהועסקה כסייעת בגן ילדים ביישוב בצפון חבל לכיש, התגלתה באחרונה כחולה במחלה. לשכת הבריאות המחוזית בדרום החלה בפעולה לאיתור הילדים ואנשים נוספים שבאו עמה במגע - נוכח הסיכון שאף הם נדבקו. להערכת משרד הבריאות, הסיכויים להידבקות הם מזעריים, אולם בשל החשש כי בין אלו שבאו עמה במגע ישנם אנשים מקבוצות סיכון, הוחל בפעולות הסברה.

הצעירה, בשנות ה-20 לחייה, חשה בסימני המחלה לפני כשבוע וחצי ועתה, לאחר סדרת בדיקות שעברה במעקב רשויות הבריאות, התברר כי החשד התאמת וכי היא אכן חולת שחפת. אנשי המשרד בדרום ייפנו היום (רביעי) להורי הילדים בגן בו עבדה במטרה להסביר להם את משמעות המצב ואת הסיכון שמציבה החשיפה למחלה, גם אם הוא קטן. פעולות ההסברה יתבצעו גם מול סגל הוראה והסטודנטים הלומדים במכללת "אחווה" שבדרום, שם לומדת הצעירה.

גורמי בריאות הסבירו כי בדיקות להידבקות במחלה רצוי לעשות לאחר פרק זמן שבו היא מקננת, על מנת לקבל תוצאות מהימנות. במשרד הבריאות ציינו כי הצעירה מטופלת בהתאם למצבה, ובאותו אופן כמו מאות חולים אחרים שנדבקים במחלה מדי שנה בישראל. "הדבקה נעשית במהלך מגע הדוק ומתמשך עם החולה ובשל כך סיכויי ההדבקה בקרב אנשים שהיו רק בקשר עם הצעירה, הם קטנים", נמסר ממשרד הבריאות.

רק לפני חודש נודע כי סטודנט הלומד בסניף המכללה למנהל בראשון לציון נדבק במחלה, וכתוצאה מכך נדרשו 160 סטודנטים ואנשי צוות להיבדק על מנת לפסול חשד שגם נדבקו. הם זומנו לבדיקות שחפת בלשכות המחוזיות של משרד הבריאות. הסטודנט עצמו הועבר לטיפול רפואי. במכללה הבהירו לסטודנטים בחודש שעבר כי "אפשרות ההדבקה במחלה קטנה, אולם למרות זאת על מנת להסיר כל ספק תבוצע הבדיקה לאותה קבוצת סטודנטים". חרף המצב הלא שגרתי והסיכון בהדבקה, הוחלט במשרד הבריאות לאפשר את המשך שגרת הלימודים בקמפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully