וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "עלייה מבהילה" בשחפת עמידה באירופה

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי תפוצתם של חיידקי שחפת עמידים לאנטיביוטיקה הולכת וגוברת במערב היבשת, בין היתר בגלל הגירה: "המחלה מעולם לא נעלמה, והיא מתפתחת כעת בצורה נקמנית"

אירופה רק נרגעה מהתפרצות האי-קולי הקטלנית בתחילת הקיץ, וכבר מגיע איום נוסף על בריאות הציבור: ארגון הבריאות העולמי של האו"ם (WHO) הזהיר אמש (רביעי) כי חלה "עלייה מבהילה" בתפוצתו של זן עמיד לתרופות של מחלת השחפת במערב היבשת.

הארגון דחק במדינות אירופה לשתף פעולה עם תוכנית פעולה שפירסם אתמול למאבק בחיידק, שמטרתה למנוע את התחזיות הקודרות, הצופות כי בין 2011 ל-2015 יירשמו באזור 263,000 מקרי הידבקות בזן העמיד MDR-TB של חיידק השחפת, ובזן העמיד הקטלני עוד יותר שלו, XDR-TB.

השחפת, שעיקר פגיעתה בריאות, היא אחת המחלות הקטלניות בהיסטוריה, וללא טיפול היא מובילה למוות בכ-50% מהמקרים. ב-60 השנים האחרונות, מאז פיתוח התרופה האנטיביוטית סטרפטומיצין, מוגרה כמעט לחלוטין המחלה בעולם המערבי, ורוב מוחלט של מקרי המוות ממנה נרשמו במדינות מתפתחות. ואולם, בשנים האחרונות מופיעים יותר ויותר זנים של החיידק שעמידים לאנטיביוטיקה. 80,000 מקרים של המחלה מדווחים כעת מדי שנה במערב אירופה, כשהעיר ה"מוכה" ביותר היא לונדון, עם כ-3,500 מקרים שנתיים. בכ-12% מהמקרים, מדובר בזנים עמידים של החיידק.

"השחפת מעולם לא נעלמה" אמרה אתמול ראש אגף אירופה בארגון הבריאות, סוזנה ג'קאב. "היא מתפתחת כעת בצורה 'נקמנית', ועלינו לפתח אמצעי לחימה חדשים נגדה". היא הבטיחה סיוע טכני לכל מדינה שתירתם לישום התוכנית החדשה.

העלייה בתפוצת השחפת באירופה נזקפת בחלקה לחובת ההגירה הנרחבת ממדינות עולם שלישי, אולם על פי ארגון הבריאות, המחלה מסכנת גם את האוכלוסיה הוותיקה. "זה יכול לפגוע בכל אחד", הבהיר אוגטאיי גוזלוב מהסניף האירופי של הארגון, "ונתח נכבד ממקרי ההידבקות הבאים יהיה בזנים העמידים של החיידק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully