וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: תקציב דו-שנתי בשנתיים הקרובות

21.5.2013 / 6:12

לדברי לפיד, מאחר שהבחירות האחרונות דחו את מועד הגשת התקציב, לא היה טעם בהגשת שני תקציבים נפרדים בזמן כה קצר. האופוזיציה: "שר האוצר עושה לתכנית של נתניהו העתק-הדבק"

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שניה ושלישית כי התקציב לשנים 2013 ו-2014 יהיה דו-שנתי. מדובר בהליך טכני הקובע כי באופן עקרוני לא יועבר תקציב לשנה אחת, ולא דיון על פרטי התקציב עצמו. 51 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ו-38 התנגדו לה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שהציג את הצעת החוק, אמר בדיון: "השיטה של תקציב דו-שנתי לא הוכיחה את עצמה במדינת ישראל, למרות שיש מאחוריה היגיון ואולי אפשר לרשום עליה פטנט. בפועל, מאחר שלא הייתה לנו ברירה, אנחנו מבקשים לאשר את התקציב הקרוב בפעם האחרונה כתקציב דו-שנתי, אם כי בפועל מדובר בתקציב לשנה וחצי". גם שר האוצר יאיר לפיד כבר הבהיר במספר הזדמנויות כי החל משנת 2015 בכוונתו לחזור להגיש תקציב לשנה אחת, ואולם כיוון שהבחירות האחרונות דחו את מועד הגשת התקציב, לא יהיה טעם, לדבריו, להגיש שני תקציבים נפרדים בזמן כה קצר.

"תקציב כמו בבחריין"

בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת לפני כשבועיים אמר לפיד: "חסרונותיו של התקציב הדו-שנתי גוברים על יתרונותיו היות שלא ניתן לחזות את הכנסות המדינה ממסים, ולא יכולים להיערך להתמודדות עם משברים. המדינה היחידה שבה מתקיים תקציב דו-שנתי היא בחריין. התקציב המוצע הוא אפילו לא דו-שנתי אלא לקצת יותר משנה".

במהלך הדיון תקפו, כצפוי, חברי האופוזיציה את הממשלה. ח"כ אריאל אטיאס (ש"ס) אמר: "שר האוצר פשוט עושה לתוכנית הכלכלית של ראש הממשלה העתק-הדבק. לתקציב הדו-שנתי יש מניות בבור התקציבי. בתקציב הזה אין מנועי צמיחה, כי יש בו רק גזרות. אז איך זה שאומרים לנו שבעוד שנתיים יהיה יותר טוב?".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', כינתה מצדה את לפיד ונתניהו "תאומים סיאמים", ואילו ח"כ תמר זנדברג (מרצ) קשרה בין אירוע הירי שהתרחש אתמול בבנק בבאר שבע ובין הגזירות הכלכליות: "התרחש בבאר שבע אירוע טרור על רקע כלכלי. אדם שהחיים השליכו אותו לעבר ייאוש. זו לא גזרת גורל, זו תוצאה של מדיניות. במדינת ישראל יש כמה מאות בני אדם שמתאבדים על רקע של מצוקה כלכלית". על כך השיב לה סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד): "חבל שהאופוזיציה עושה שימוש כל כך נמוך וציני בטרגדיה בבאר שבע. זו עליבות, וטוב תעשי אם תתנצלי".

כאמור, הכנסת אישרה הצעת חוק טכנית בעיקרה, אולם ההצבעה טמנה בחובה גם קרב פוליטי בין הקואליציה לאופוזיציה. סיעות האופוזיציה איימו אתמול כי יתישו את חברי הקואליציה ב"פיליבסטר", נאומים ארוכים במיוחד שמטרתם להתיש את הקואליציה בניסיון לנצח על ידי כך בהצבעה; אלא שלמרות שלדיון נקבעה מסגרת זמן של 13 שעות רצופות, חברי הכנסת הסתפקו בארבע שעות דיון בלבד, בטרם ניגשו להצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully