וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בוועדת הכספים: התקציב הדו-שנתי האחרון

1.5.2013 / 9:57

שר האוצר ביקש מוועדת הכספים של הכנסת לאשר את התקציב בפעם האחרונה במתכונת דו-שנתית. חברי הוועדה שאלו את לפיד אודות מגוון נושאים, בהם המשך השימוש בחוק ההסדרים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר יאיר לפיד הגיע הבוקר (רביעי) להופיע בפני ועדת הכספים בדיון שעניינו קביעה כי התקציב הדו שנתי יחול גם בשנים 2013 ו-2014. בעקרון מדובר בעניין טכני, כאשר הממשלה מגיעה מדי שנתיים לבקש מהכנסת את אישורה לכך שבמקום שיוגש לה תקציב לשנה אחת, הוא יוגש לשנתיים.

השר לפיד התייחס בפתיחת הדיון לתקציב המדינה ואמר כי "יש פער גדול בין התכנון לביצוע. גילינו בתקציב הקודם שאין באמת שליטה על ההוצאות ואין אפשרות לחזות את ההכנסות. זהו עולם של אי ודאות שאי אפשר לתכנן לטווח הזמן הארוך. לכן אנחנו רוצים לבטל את התקציב הדו-שנתי ב-2015, אבל כעת אנחנו נדרשים להוראת שעה שמסדירה תקציב דו שנתי".

לפיד הסביר כי "בעולם כאוטי צריך לשמר את האמון ביציבות הפיסקלית שלנו לטווח הארוך. הצעת החוק מבקשת לאשר תקציב דו שנתי לשנים 2013-2014, ובשנת 2015 נחזור לתקציב חד שנתי".

רגע משעשע נרשם במהלך הדיון, כאשר בתגובה לשאלה של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר לפיד לגפני: "יש לנו הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. כבר אמרתי לך שאם תמשיך להרגיז אותי, אני אספר שיש לנו שיתופי פעולה מאחורי הקלעים". בתגובה ל"איום" זה, השיב גפני: "תחזור בך".

על אף היותו של הדיון טכני מעיקרו, הגעתו של שר האוצר לוועדת הכספים מאפשרת לחברי הכנסת הנוכחים בדיון לפנות לשר לפיד ולדרוש ממנו תשובות בנושאים שונים הקשורים לתקציב הצפוי. זאת, לעומת הופעה של שר האוצר בפני מליאת הכנסת, בה אין השר מחויב להידרש לפניות המליאה.

אתמול, על רקע הדיווחים על כוונתו של שר האוצר להקשות על חופש השביתה ולהעלות את מספר העובדים הדרושים להתאגדות כדי להיות מוכרים כוועד עובדים יציג, נפגשו לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לפגישה ממושכת. מלשכת לפיד נמסר כי "בפגישה, שהתנהלה באווירה חיובית, הושגה התקדמות במגעים בין הצדדים". גם מההסתדרות נמסר כי הושגה התקדמות, וכי בישיבת הנהגת ההסתדרות שתתקיים היום לא תידון סוגיית ההכרזה על סכסוך עבודה בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully