וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין נגד לפיד: "הגדלת את חוק ההסדרים"

בפגישה עם שר האוצר קבל יו"ר הכנסת על כך שסעיפים רבים נוספו לחוק, טען כי "החוק פוגע מהותית במעמדה של הכנסת" וכי במתכונתו הנוכחית הוא לא יעבור

בעוד בכירי הליכוד נותנים גיבוי רפה לפעולותיו של שר האוצר, יו"ר הכנסת דווקא מתייצב נגדו: בפגישה מרובעת שהתקיימה אמש (שני) בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר האוצר יאיר לפיד, יו"ר הקואליציה יריב לוין ויו"ר ועדת הכנסת צחי הנגבי, התעמת אדלשטיין עם לפיד על היקפו של חוק ההסדרים. לוואלה! חדשות נודע כי במהלך הפגישה אמר אדלשטיין ללפיד: "ביקשתי לקצץ את החוק והגדלת אותו ב-90 עמודים. החוק לא יעבור במתכונתו הנוכחית בכל מקרה. הוא פוגע מהותית במעמדה של הכנסת. זווית הראיה שלנו שונה בכל אשר נוגע לחוק. אני מבקש להוציא לאלתר את כל מה שלא קשור לחוק ההסדרים".

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. מור שאולי
"ביקשתי לקצץ את החוק והגדלת אותו ב-90 עמודים". אדלשטיין/מור שאולי

חוק ההסדרים הוא קובץ של עשרות חוקים שונים המכילים רפורמות תקציביות ומבניות במשק, העוברות יחד כחוק אחד, במקביל להעברת התקציב. ברמה הרעיונית, מטרת החוק - שעבר לראשונה ב-1985, הייתה לאפשר העברת רפורמות הכרחיות הדרושות ליישום התקציב. עם זאת, במהלך השנים הלך החוק ותפח, ונוספו לו אלפי סעיפים שלא רלוונטיים כלל לעניין תקציב המדינה.

בשנים האחרונות מנהלים יושבי הראש של הכנסת מאבק נגד התופעה במסגרתה מכניסים באוצר רפורמות שאינן קשורות כלל לעניין התקציב לתוך חוק ההסדרים, באופן שלמעשה מייתר את עבודת הכנסת. בקדנציה הקודמת איים היו"ר דאז, רובי ריבלין, שלא יניח את החוק על שולחן הכנסת אם לא יקוצץ - כפי שאכן קרה בסוף. אדלשטיין קבל, בין היתר, על הכללתם של סעיפים כמו טיפול בחולי גזזת, ניסויים בבני אדם ופיקוח על בתי חולים, במסגרת חוק ההסדרים.

על סעיפים אלה אמר אדלשטיין ללפיד: "אני לא מבין איך זה הגיע לחוק. אלה נושאים לחקיקה רגילה. כל מה שלא קשור לחוק והוכנס - לא מוסיף כבוד לחוק ההסדרים". אדלשטיין אף איים כי "אם נגיע למצב שימים ספורים לפני הקריאה הראשונה החוק לא יהיה לשביעות רצוננו - נגיש לכם חוק הסדרים אלטרנטיבי, אתם תחתמו עליו ונדון בו. אנחנו צריכים להיות משוכנעים שאנחנו נותנים יד למשהו שאנחנו שלמים עמו".

ישיבת סיעת יש עתיד, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
גורמים שנכחו בפגישה אמרו כי היא "נערכה באווירה נעימה ואף מחויכת ולא היה בה עימות". לפיד/יואב דודקביץ'

בשיחות סגורות כינה אדלשטיין את החוק שהגיש לפיד "חוק העדרים", וטען כי "לפיד הכניס לתוך החוק עשרות עיזים". למרות המילים הברורות, גורמים נוספים שנכחו בשיחה טענו כי היא "נערכה באווירה נעימה ואף מחויכת ולא היה בה עימות". בתום הישיבה סוכם כי הצוותים המקצועיים יבחנו אילו סעיפים שאינם הכרחיים ניתן להשמיט מן החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully