וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: מקווה לרשת את נתניהו, אבל "לא ממהר"

בראיון לניו יורק טיימס אמר שר האוצר כי אין לוותר על שטחים במזרח ירושלים, אך עשרות אלפי מתנחלים יפונו וזה "שובר לב". לדבריו, ראש הממשלה "מוכן לשלום יותר משחושבים"

שר האוצר, יאיר לפיד, הצהיר הבוקר (שני) בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס" כי הוא מתכנן לרשת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתפקידו, אולם הבהיר כי הוא "לא ממהר".

נוסף על התייחסותו לסוגיית עתידו הפוליטי, התייחס לפיד לנושא המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. לטענתו של לפיד, על ישראל לדבוק במדיניותה בהתנחלויות, לפיה אין לעצור את "ההתרחבות על בסיס ריבוי טבעי", וכי ירושלים לא תשמש כבירת מדינת פלסטין העתידית. לדבריו, אין לוותר על שטחים במזרח ירושלים כי "לא הגענו הנה ללא סיבה. ירושלים אינה מקום, ירושלים היא רעיון. היא הבירה של מדינת ישראל". עוד ציין, כי הוא אינו תומך בצמצום התמריצים הכספיים המוצעים לישראלים שמבקשים לעבור להתגורר בהתנחלויות.

ישיבת סיעת יש עתיד, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
מציע להתמקד תחילה בהקמת פלסטין בגבולות זמניים על חלקים משטחי הגדה. לפיד/יואב דודקביץ'

השר לפיד ציין, בראיון הראשון שהעניק לכלי תקשורת זרה מאז נכנס לתפיד שר האוצר, כי עשרות אלפי יהודים יאלצו בעתיד להתפנות מהתנחלויות מבודדות, וכי הדבר "שובר את הלב". עם זאת, הוא הבהיר כי בשלב זה יש להמתין עם פתרון הסוגייה, ולהתמקד בהקמת פלסטין בגבולות זמניים על חלקים משטחי הגדה שבהם לא גרים יהודים. גבולות סופיים ישורטטו, לדבריו, תוך שלוש עד חמש שנים.

לפיד התייחס לפתרון שתי המדינות כחיוני, אך אמר כי הוא מטיל ספק ביכולותו של יו"ר הרשות הפחסטינית, אבו מאזן, להגיע להסכם. "הוא אחד מאבות רעיון הקורבנות של הפלסטינים", טען לפיד. כמו כן, הוא גם פקפק ברצונם של הפלסטינים להקים מדינה משלהם. "ישראלים רוצים שלום וביטחון ופלסטינים רוצים שלום וצדק. אלה דברים שונים מאוד, וזה הפער שצריך לגשר עליו", אמר. לדבריו, הוא מצא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, "נחוש יותר ומוכן יותר" לשלום עם הפלסטינים "ממה שאנשים חושבים".

"טעות לומר שאין פרטנר פלסטיני"

גם בראיון שהעניק לפיד לפני כמה חודשים למגזין "טיים" היוקרתי הוא התייחס לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים. "הישראלים שכנעו את עצמם שאין עם מי לדבר בצד הפלסטיני כי לא ניתן לסמוך עליהם. אני חושב שזו טעות. אני חושב שבאמת לא ניתן לסמוך על הפלסטינים וזו הסיבה שבגללה אנחנו צריכים לדבר איתם, אמר לפיד.

הוא הוסיף כי "הסקרים מלמדים כי רוב הציבור הישראלי מאמין שפתרון שתי המדינות הוא הסביר - אבל השלים עם העובדה שזה לא יוצא לפועל. אני חושב שזה חסר אחריות".

לפיד גם תקף באותו ראיון, שנערך עמו טרם היוודע תוצאות הבחירות, את היוזמות הקודמות לשלום מצד השמאל הישראלי, והבהיר - כמו עמדת ממשלת ישראל האחרונה - שיש לגשת לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. "אנחנו לא רוצים לעשות את הטעויות שעשה השמאל שוב ושוב, בכך שאמר מראש על מה אנחנו מתכוונים לוותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully