וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמריקני: עלייה בביטויי אנטישמיות בעולם

משרד החוץ של ארה"ב פרסם את הדוח בנושא חופש הדת בו מתח ביקורת על איראן, מצרים וונצואלה על יחסן ליהודים. גם ישראל הוזכרה בדוח, בשל מעצר של נשות הכותל והדרת נשים

משרד החוץ האמריקני פרסם היום (שני) את הדוח השנתי שלו בנושא חופש דת, בו הביעה דאגה מעלייה מתמדת בביטויי אנטישמיות בעולם, בעיקר במצרים, איראן וונצואלה. "כאשר מנהיגים פוליטיים סולחים על אנטישמיות, זה מתווה את הקו להמשכיות וצמיחה שלה במדינות בעולם כולו", נכתב בדוח. בדוח, שסקר את אירועי שנת 2012, צוין כי המשטר האיראני משמיץ את היהדות לעתים קרובות, ואילו ברוסיה רוססו צלבי קרס על גדר בית כנסת בסנט פטרסבורג ועל קיר בית כנסת בעיר אירקוטסק שבסיביר.

עוד עלה מן הדוח כי בוונצואלה פרסמה התקשורת, אשר נשלטת בידי הממשלה, כמה הצהרות אנטישמיות, שהופנו בעיקר כלפי מועמד האופוזיציה לנשיאות המדינה, אנריקה קפרילס, שלו שורשים יהודיים. במצרים, הגישה האנטישמית בתקשורת התבטאה לעתים אף בהכחשת השואה או בהאדרתה. הדוח ציטט תקרית שאירעה באוקטובר האחרון, בה אמר הנשיא מוחמד מורסי "אמן" בתום תפילה של איש דת שבה אמר "אללה, השמד את היהודים ואת תומכיהם".

קברי יהודים שחוללו בשטרסבורג, צרפת. AP
"מחילה על אנטישמיות מובילה לצמיחה שלה"/AP

מלבד הדאגה מהעלייה בביטויי אנטישמיות, הדוח גם העלה את בעיית דיכוי חופש הדת של מיעוטים במדינות שונות, בהן סין, צפון קוריאה, ערב הסעודית, רוסיה, איראן וקובה. שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, אמר כי הדוח הוא "מבט צלול ואובייקטיבי על מצב חופש הדת בעולם". קרי הוסיף כי חלק מהמדינות המוזכרות בדוח הן מדינות שלהן קשרי ידידות עם ארצות הברית. לדבריו, הדוח הוא ניסיון להגיע להתקדמות בנושא, "על אף שזה עלול לגרום למעט חוסר נחת".

גם ישראל צוינה בדוח, ועל אף שמחבריו כתבו כי באופן כללי מדיניות המדינה מאפשרת חופש דת, הם התייחסו למעצרם של ארבע נשים רפורמיות שהגיעו להתפלל ברחבת הכותל באוגוסט 2012. כמו כן, נכתב כי רק לאחר פסיקה חוזרת של בג"ץ, שפסל כבר ב-2010 את ההפרדה בין גברים לנשים ברחובות בשכונת מאה שערים בירושלים, הופסקה ההפרדה בפועל.

במקביל, משרד החוץ מינה ממונה חדש ה על המאבק נגד האנטישמיות בעולם - איירה פורמן, מי שהיה בקמפיין הבחירות האחרון של ברק אובמה אחראי על הקשר עם הקהילה היהודית. לפני כן, עמד בראש הארגון המועצה הדמוקרטית היהודית הארצית. שורה של ארגונים יהודים ברכו על המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully