וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובה של הרוג בבאר שבע: "לא היה מאבטח בבנק"

20.5.2013 / 16:52

מספר שעות לאחר שאדם פתח בירי בסניף בנק בעיר והרג 4 בני אדם, החלו להתאסף בני משפחותיהם של הפצועים וההרוגים בבית החולים סורוקה. "הבת שלי הלכה", צעקה אמה של ההרוגה

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

תקרית ירי בסעיף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בבאר שבע:

סביב השעה 13:00 נכנס החשוד - קצין משמר הגבול לשעבר, תושב באר שבע בן 40 – לסניף.

הוא פתח בירי ממנו נהרגו ארבעה בני אדם. אדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה. שני בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה.

בת ערובה שהוחזקה בידי החשוד שוחררה ללא פגע.

החשוד, שעל פי ההערכה היה מצוי בקשיים כלכליים והגיע לסניף על מנת לנקום לאחר שלא קיבל הלוואה שביקש, התאבד.

כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
זירת האירוע בבאר שבע, היום/דייב בוימוביץ'

הירי בבאר שבע: בני משפחות הפצועים וההרוגים החלו להתאסף אחר הצהריים (שני) בבית החולים סורוקה בעיר, מספר שעות לאחר שתושב העיר כבן 40 פתח בירי בסניף בנק הפועלים, הרג ארבעה בני אדם ופצע אדם נוסף. באזור בו התאספו המשפחות, נשמעו צעקות ובכי בכל פינה. "הבת שלי הלכה", צעקה אמה של ההרוגה בבכי מחוץ לחדר המיון.

מחוץ לחדר המיון בבית החולים ישבו בני משפחתה ההמומים של ההרוגה, אמא לתאומים בני שלוש ולילדה בת שמונה. קרובת משפחתה סיפרה שאמא שלה חיכתה לה מחוץ לבנק והיא "נכנסה ולא יצאה". "פרח כזו הלכה, אישה מדהימה מקסימה אמא לשלושה ילדים, עבדה בסניף הבנק", סיפרה קרובת המשפחה. לדבריה, בני המשפחה שמעו על האירוע דרך הפייסבוק. "זו אבדה כבדה למשפחה בני המשפחה".

דודתו של אחד ההרוגים התעמתה עם נציג של הבנק והטיחה בו את העובדה כי לא היה מאבטח בבנק בשעת האירוע. "אני הייתי האחרונה שראתה אותו, נכנסתי לבנק עם התיק ולא בדקו לי אותו, למה לא היה מאבטח בסניף? איפה יוחנן דנינו? למה לא נותנים למאבטחים זכות לירות במי שיורה?", אמרה האישה והוסיפה כי קרובה "היה אחיין שאין מילים לתאר אותו. הייתי מסכימה גם לקבל אותו בלי רגל, רק שיחזור".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
האמבולנס שפינה את הגופה מבנק הפועלים בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
פינוי אחד ההרוגים מזירת האירוע/דייב בוימוביץ'

רויטל ממן, עדת ראייה סיפרה: "שמעתי 30 יריות או יותר ואז יצאנו מהחנות, חשבנו שזה פיגוע או מחבל מתאבד ואף אחד לא ידע מה קורה. יצאתי מהחנות וראיתי גופה ואז השוטרים אמרו לי לברוח". ממן הגיעה לבית החולים לאחר שבעת הריצה החליקה ונפגעה ברגלה. היא שוחררה בצהריים מהמקום.

פרופסור יוחנן פייבר מבית החולים סורוקה סיפר מוקדם יותר כי "עד כה הגיע פצוע אחד בינוני-קשה עם פצעי ירי בבית החזה ובבטן. אחרי שהות קצרה בחדר הטראומה הועבר לחדר ניתוח. לא בדקתי את זהותו של הפצוע, נותנים קודם כל טיפול".

החשוד: שוטר מג"ב לשעבר

על פי הערכות ראשוניות, החשוד, תושב באר שבע כבן 40 נכנס לסניף ופתח באש לכל עבר. מדובר בשוטר מג"ב לשעבר שהשתחרר לפני 15 שנים משירות, אשר כנראה היה מצוי בקשיים כלכליים - עובדה שהובילה אותו לבצע מסע נקמה קטלני לאחר שלא קיבל הלוואה מהבנק וחשבונו נחסם.

לפי עדי ראייה, האיש נכנס לסניף והחל לירות לכל עבר. מחקירה ראשונית עולה כי רוב הנפגעים מהירי נפצעו כבר בתחילת האירוע. נוכח הבהלה הרבה, רבים מהלקוחות נמלטו מהסניף אולם החשוד הצליח לקחת את אחת מעובדות הסניף כבת ערובה. כעבור זמן מה היא שוחררה ופונתה לקבלת טיפול רפואי, והתקבל דיווח לפיו החשוד ירה בעצמו.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
החשוד הצליח לקחת את אחת מעובדות הסניף כבת ערובה/חדשות 24

מיד לאחר הירי הראשוני, כוחות רבים של משטרה כיתרו את הסניף ובין החשוד לשוטרים התפתחו חילופי אש. עדי ראייה דיווחו כי השוטרים ניהלו משא ומתן עם החשוד תוך שהם בחנות סמוכה. למקום הוזעקו גם צוות התערבות של סיירת גבעתי, שנועד להתמודד עם אירועי פיגוע מיקוח, צוותי לוחמה של הימ"מ ויחידת הסיור המרחבית של משטרת מחוז הדרום. לאחר שחרור בת הערובה, ואחרי שהחשוד ירה בעצמו, החלו הכוחות לזרום אל תוך הסניף ולפנות את הנפגעים הנותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully