וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הנקמה בבאר שבע: רצח 4 בני אדם על רקע מצוקה כלכלית

על פי החשד, האיש שביצע את הירי בסניף בנק הפועלים בבאר שבע היה שרוי במצוקה כלכלית וביקש לנקום בבנק על שלא נתן לו הלוואה. החשוד הוא שוטר מג"ב לשעבר שעבד כמאבטח

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

תקרית הירי בסעיף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בבאר שבע:

סביב השעה 13:00 נכנס החשוד - שוטר משמר הגבול לשעבר, תושב באר שבע בן 40 – לסניף.

הוא פתח בירי ממנו נהרגו ארבעה בני אדם. אדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה. שני בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה.

בת ערובה שהוחזקה בידי החשוד שוחררה ללא פגע.

החשוד, שהיה מצוי בקשיים כלכליים והגיע לסניף על מנת לנקום לאחר שלא קיבל הלוואה שביקש, התאבד.

נפגעים בשוד סניף בנק בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
לאחר התקרית שרר בלבול גדול. זירת האירוע, היום/דייב בוימוביץ'

החשוד בביצוע תקרית הירי בשעות הצהריים (שני) בסניף בנק הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי בבאר שבע הוא שוטר משמר הגבול לשעבר, תושב העיר בן 40. על פי החשד, הרקע לירי הוא קשיים כלכליים אליהם נקלע. ההערכה היא כי החשוד ביקש לנקום את סירוב הבנק לאפשר לו לקבל הלוואה. החשוד, שהשתחרר ממג"ב לפני 15 שנים, עבד כמאבטח וכאמור התאבד בבנק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
מחקירה ראשונית עולה כי רוב הנפגעים מהירי נפצעו כבר בתחילת האירוע/דייב בוימוביץ'

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הגיע לבנק וביקש למשוך כסף מהכספומט. משלא עלה בידו למשוך את הכסף, הוא ניסה להסדיר את קבלת המזומנים עם פקידי הבנק, אך ללא הצלחה. על פי החשד, בשלב זה הוא שב לביתו, לקח את נשקו האישי וחזר לסניף. סביב השעה 13:00 הוא נכנס לסניף והחל לירות לכל עבר. מהירי נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה אחרים נפצעו. מחקירה ראשונית עולה כי רוב הנפגעים מהירי נפצעו כבר בתחילת האירוע. נוכח הבהלה הרבה, רבים מהלקוחות נמלטו מהסניף אולם החשוד הצליח לקחת את אחת מעובדות הסניף כבת ערובה. כעבור זמן מה היא שוחררה ופונתה לקבלת טיפול רפואי. יתר הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לוחמי ימ"מ ומג"ב בשוד בב"ש, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
אדם אחד נפצע באורח בינוני-קשה/דייב בוימוביץ'

מיד לאחר הירי הראשוני, כוחות רבים של משטרה כיתרו את הסניף ובין החשוד לשוטרים התפתחו חילופי אש. עדי ראייה דיווחו כי השוטרים ניהלו משא ומתן עם החשוד תוך שהם בחנות סמוכה. למקום הוזעקו גם צוות התערבות של סיירת גבעתי, שנועד להתמודד עם אירועי פיגוע מיקוח, צוותי לוחמה של ימ"מ ויחידת הסיור המרחבית של משטרת מחוז הדרום. לאחר שחרור בת הערובה, ואחרי שהחשוד ירה בעצמו, החלו הכוחות לזרום אל תוך הסניף ולפנות את הנפגעים הנותרים.

כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
שחרור בת הערובה מתוך הבנק/דייב בוימוביץ'

במהלך הדקות הראשונות שאחרי האירוע שרר בלבול גדול בקרב עדי הראייה, שדיווחו כי היו שני חשודים. רמי ועקנין, ששהה בסניף הבנק בעת אירוע הירי, סיפר: "באתי לסניף כדי להוציא כסף, ופתאום נכנסו שני אנשים וצעקו 'שוד שוד'. נכנסתי מהר מתחת לדלפק והפקידה שהייתה לידי אמר לי לא לזוז. מיד לאחר מכן אחד מהאנשים קיבל שתי יריות בגב. השודד גם הגיע לוודא הריגה". אירנה, עובדת בסופר-גסטרונום שנמצא מול סניף הבנק, סיפרה לוואלה! חדשות: "שמענו רעש של פיצוץ, ואז שמענו הרבה יריות. יצאנו החוצה ואחרי כמה דקות הגיעו שוטרים, סגרו לנו את הדלתות ואמרו לנו לא לצאת. עכשיו אנחנו יושבים בפנים ולא יכולים לצאת".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר כי זהו "יום קשה מאד ועצוב מאד לעיר באר שבע ולתושבים". בראיון לאולפן וואלה! ביקש דנילוביץ' להעביר את תנחומיו למשפחות הקורבנות והחלמה מהירה לפצועים. "זהו אירוע טרגי באופן יוצא דופן שהנסיבות שלו עדין לא ברורות", אמר. "להערכתי, מדובר באדם שהוא מעורער בנפשו. מכיוון שעד לרגע זה לא כל הקרובים יודעים, אני מציע לשמור על זהירות. מקרה פשוט מזעזע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לסניף בנק הפועלים בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי ראייה אחר, מושיקו כהן, סיפר: "שמעתי יריות, ואמרתי: 'וואי - מה זה, שיקגו?' היו שני אנשים שניסו לנטרל את האיש. הם התחילו להוציא גופות, ואחרי הגופה השלישית הוציאו בני ערובה. אחת הייתה בהיסטריה, אמרה 'התחבאתי באחת המגירות כדי שהוא לא יראה אותי'. אני הסתתרתי בבית קפה 20 מטר מהמקום. נתנו לנו רק עכשיו לצאת החוצה".

האמבולנס שפינה את הגופה מבנק הפועלים בבאר שבע, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
האמבולנס שפינה את הגופה מבנק הפועלים בבאר שבע, מאי 2013/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully