וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה בחוף ת"א: העירייה החרימה לנו ציוד כנקמה

19.5.2013 / 19:19

במסעדת בננה ביץ' בחוף אביב טוענים שכסאות ושמשיות הוחרמו לאחר שבית משפט פסק לטובתה בעניין הצבת מצילים בחוף. העירייה: "המסעדה פועלת ללא רישיון. אין קשר להליך המשפטי"

צילום חובבים: בננה ביץ', עריכה: טל רזניק

נקמה או אכיפת החוק? פקחים של עיריית תל אביב פינו לפנות בוקר (ראשון) כסאות, כסאות נוח ושמשיות – ציוד של מסעדת "בננה ביץ'" הפועלת בחוף אביב בעיר. לטענת העירייה, מדובר בצעד אכיפה, מאחר שהעסק פועל זה זמן רב ללא רישיון, אולם לטענת הבעלים מדובר ב"עונש" על כך שבשבוע שעבר פסק בית המשפט לטובתם ונגד העירייה, וקבע שעל העירייה לאייש את החוף במצילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פקחי העירייה מעמיסים את הציוד על משאיות, לפנות בוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

עונת הרחצה החלה רק לפני כחודש, וכבר אירעו כמה מקרי טביעה בחופי תל אביב. רק בשבוע שעבר, טבע למוות אדם בחוף הילטון. ובכל זאת, לא בכל החופים פועל מציל, בכלל זה בסופי שבוע, שבהם החופים עמוסים משפחות עם ילדים. לפני שבוע, אישר בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב צו ביניים הקובע כי על העירייה לאייש את תחנת ההצלה בחוף אביב. זאת, למרות טענת העירייה על מחסור חמור במצילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

"אתם עוד תשמעו מאתנו"

לפנות בוקר הגיעו, כאמור, פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב לחוף אביב. פקחי העירייה תועדו בסביבות השעה 4:00, כשהם אוספים את הכסאות ושאר הציוד מהחוף, מעמיסים אותו על משאיות ועוזבים את המקום. "ניצחנו את עיריית תל אביב – והיא החליטה לנקום", טוען מנכ"ל קבוצת חברות "בננה ביץ'", נבו דוקטורי. "בינתיים אין מצילים בחופים".

בא כוחם של מפעילי "בננה ביץ'", עורך הדין גיל ורגון, הוסיף כי העירייה עוברת על החוק. "שר הפנים קבע שהחל מ-1 באפריל היא חייבת לאייש את החופים המוכרזים במצילים, והיא אינה עושה כן", ציין ורגון. "מתוך 13 תחנות, רק שמונה מאוישות, ובשבת – ארבע תחנות בלבד. בשבוע שעבר, פסק בית המשפט לטובתנו, וביציאה מהדיון אמרו לנו נציגי אגף החופים: 'אתם עוד תשמעו מאתנו'. לפנות בוקר הגיעו עשרות פקחים של הסיירת הירוקה וכמו גנבים בלילה לקחו את הציוד".

בעיריית תל אביב טוענים מנגד, כי ההיתר של בעלי החברה להפעיל שירותים בחוף אינו חוקי. לדבריהם, הם שלחו כבר כמה דוחות, עוד לפני שהחל ההליך המשפטי בנושא המצילים. רק בשבוע שעבר ערכה העירייה מבצע אכיפה נגד עסקים ללא רישיון במתחם נווה שאנן בדרום העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בעירייה טוענים כי האכיפה בוצעה בלילה כדי "למנוע הטרדה של ציבור הרוחצים"/מערכת וואלה, צילום מסך

מהעירייה נמסר: "מדובר בעסק הפועל ללא היתר תקף. מאחר שבעלי העסק לא פעלו להסדרתו גם לאחר קבלת כמה דוחות, הוצאה בתאריך 28.4.13 דרישה לסילוק הכסאות בתוך מספר ימים. היות שגם מדרישה זו התעלם העסק, פעלה העירייה לאכיפתה ולהחרמת הציוד. האכיפה בוצעה בשעות הלילה כאשר הציוד מקופל מחוץ לעסק על מנת למנוע הטרדה של ציבור הרוחצים המשתמש בציוד במהלך היום. יודגש כי אין קשר בין האכיפה נגד העסק הפועל ללא היתר לבין ההליך המשפטי המתנהל בנושא איוש תחנת ההצלה בחוף".

בנוגע למחסור במצילים, נמסר מהעירייה: "בעקבות דרישת מצילי דור ב' בפתח עונת הרחצה הקודמת, עיריית תל אביב-יפו פועלת על פי הסכמי העבודה הארציים של המצילים, המצמצמים את שעות עבודתם, ולכן אינם מאפשרים הפעלה של כל התחנות עם כוח האדם הנוכחי ובכפוף להתניות החוק. העירייה פועלת במלוא המרץ לגייס מצילים נוספים, באמצעות פרסום בכל האמצעים העומדים לרשותה. עם זאת, ההיענות נמוכה ולכן נאלצת העירייה לפתוח שמונה תחנות הצלה בימים ראשון עד חמישי ובימי שבת וארבע תחנות בימי שישי ובערבי חג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully