וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מצילים: רק 8 מתוך 13 חופי תל אביב ייפתחו

עונת הרחצה נפתחת היום ומתוך 13 חופי הרחצה הקיימים בעיר, חמישה חופים לא יזכו לשירותי הצלה, כשרק בשבת האחרונה טבעה נערה למוות בעיר. העירייה: "היענות נמוכה לתפקיד"

הטמפרטורות כבר לא כל כך נמוכות, העננים מתפזרים והשמש מספיק מחממת בשביל להעביר בילוי נעים בים. ואכן, החופים מתחילים להתמלא אט אט ברוחצים. היום (חמישי) תיפתח עונת הרחצה באופן רשמי, אך דווקא בתל אביב ברוכת רצועות החוף, ייפתחו שמונה חופים בלבד, מתוך ה-13 הקיימים, כשהכוונה היא לחופים מוכרזים בהם יינתנו שירותי הצלה.

חוף הים של תל אביב יוני 2012. נמרוד סונדרס
"העירייה קוראת לכל מציל ים פנוי וכשיר בעל תעודת החייאה בתוקף לבוא ולעבוד אצלה"/נמרוד סונדרס

מבדיקת וואלה! חדשות עם משרד הפנים עולה כי עיריית תל אביב ביקשה את אישור המשרד לפתוח מספר מצומצם של תחנות הצלה בשל מצוקת כוח אדם של מצילים, ובקשה זו אושרה עד למציאת פתרון למצב. מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי היא פועלת במלא המרץ והקיטור לגייס מצילים נוספים. "העירייה מפרסמת בכל האמצעים העומדים לרשותה וקוראת לכל מציל ים פנוי וכשיר בעל תעודת החייאה בתוקף לבוא ולעבוד אצלה. עם זאת, ההיענות נמוכה ביותר ולכן נאלצת העירייה, בהתאם להסכמי העבודה הארציים של המצילים, לפתוח שמונה תחנות הצלה בימים ראשון-חמישי ובימי שבת, וארבע תחנות בימי שישי ובערבי חג. עיריית תל אביב-יפו תפעל על פי החוק, בכפוף לאישור משרד הפנים ובהתאם להסכמי העבודה הארציים על מנת לפתוח את מירב תחנות ההצלה תוך שמירה על ביטחון המתרחצים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם בחוף שלכם ייפתחו תחנות ההצלה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החופים בהם תיפתח עונת הרחצה בעיר הם: גבעת עלייה, צ'רלס קלור, ירושלים, בוגרשוב, החוף הנפרד, מציצים, תל ברוך וחוף הצוק דרום, כאשר ידוע שבעיר ישנם חופים רבים נוספים אותם נוהגים לפקוד הרוחצים מדי יום ובעיקר – מדי סוף שבוע. מיותר לציין שחוף המוגדר "סגור לרחצה" אינו באמת סגור וניתן לטבול ולשחות בים, כשהבטיחות, במקרה זה, מוטלת על אחריותו של הרוחץ עצמו.

רק בסוף השבוע האחרון אירע מקרה טביעה בחוף בעיר בו מצאה נערה בת 16 את מותה, כשמוקדם יותר באותו היום נמצאה בחוף גופת גבר בן 50 שככל הנראה נסחף יום קודם אל המים. לפני כשבועיים נערכו חיפושים בחוף דלילה באשקלון אחרי שלושה אחים בני משפחת סראעיה שבסופם נמצאו גופותיהם.

גבר טבע למוות בחוף הרצל בנתניה. שלומי גבאי
רק בסוף השבוע האחרון טבעה למוות נערה בת 16 בחוף בעיר/שלומי גבאי

מלבד תל אביב ייפתחו היום 140 חופי רחצה ברחבי הארץ, מהם 93 לאורך הים התיכון, 26 חופים סביב הכנרת, 17 חופים לאורך ים המלח וארבעה חופים לאורך ים סוף. מנתוני משרד הפנים עולה כי בעונת הרחצה 2012 טבעו למוות 26 בני אדם, כ-18% פחות ממקרי הטביעה בשנה קודם לכן. עוד עולה מנתוני משרד הפנים כי כ-77% ממקרי הטביעה התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה.

לקריאה נוספת:
נערה טבעה בתל אביב ומצבה קשה; חיפושים אחר טובע נוסף
זוהתה גופתו של נאהד סראעיה, שטבע עם שני אחיו באשקלון
בן 73 נפצע קשה מפגיעת שמשייה בחוף הים באשקלון

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully