וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לחברי סיעתו: הביעו תמיכה בגזירות בפייסבוק

בצל המחאה החברתית המתעוררת מחדש, במפלגתו של שר האוצר הנחו את חברי הכנסת להקדיש בכל יום חצי שעה מזמנם כדי להגן ברשתות החברתיות על תכנית הקיצוצים והגזירות שיזם לפיד

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי, שלומי גבאי, אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(צפו: אלפי מפגינים מחו אתמול נגד הגזירות הכלכליות)

הביקורת הציבורית שהוטחה בשר האוצר, יאיר לפיד, על כך ששורת הגזירות שיזם בתקציב המדינה פוגעת בעיקר במעמד הביניים ובשכבות החלשות, הביאה את ראשי "יש עתיד" לפרסם הנחיה לחברי הכנסת מטעם המפלגה, לפיה עליהם להקדיש בכל יום חצי שעה מזמנם כדי להגן על התכנית הכלכלית של ראש מפלגתם ברשתות החברתיות.

במפלגה הורו לחברי הכנסת להשתמש בחשבון הפייסבוק שלהם כדי להגיב על שאלות גולשים בנושא הקיצוצים ועל פרסומים שליליים המתפרסמים נגד המפלגה ויושב הראש שלה לאור כוונת לפיד להביא את התקציב לאישור בכנסת. גורמים במפלגה הדגישו כי לא מדובר בהוראה כי אם בבקשה, לפיה על חברי הכנסת של יש עתיד להירתם למאמץ המפלגתי להסביר את הצעדים שנקט לפיד לצמצום הגירעון בתקציב, העומד על כ-40 מיליארד שקלים.

ישיבת סיעת יש עתיד, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
נושאים בנטל. חברי מפלגת יש עתיד/יואב דודקביץ'

הזעם הציבורי שהתעורר בשבועות האחרונים נגד שר האוצר נובע משורת הקיצוצים והגזירות שיזם בתקציב. בשבוע שעבר אישרה הממשלה את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2013-2014. 21 שרים תמכו בתקציב שהציע משרד האוצר, בעוד שר אחד, עמיר פרץ (התנועה), התנגד. במסגרת ההחלטות שקיבלה הממשלה בעניין התקציב, נקבע כי לא יבוטל הפטור ממע"מ על שירותי תיירות, ומס החברות ומס הכנסה יועלו ב-1.5%. עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית על כלל משרדי הממשלה בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקלים תוך החרגת תקציבי הביטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף. תקציב מערכת הביטחון יקוצץ בשלושה מיליארד שקלים, שיופחתו בין השנים 2014-2018 במסגרת תכנית רב-שנתית.

מאות מפגינים סמוך לבית איש העסקים יצחק תשובה בנתניה במחאה על הכוונה לייצא גז. יותם רונן
מפגינים נגד תכנית הקיצוצים של הממשלה בנתניה, אתמול/יותם רונן

אמש הפגינו אלפי בני אדם בכמה מוקדים ברחבי הארץ במחאה על תכנית הקיצוצים של הממשלה. כ-1,000 בני אדם הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב, צעדו ברחוב אבן גבירול והתאספו בצומת קפלן, סמוך לבנק דיסקונט. המפגינים עמדו דקת דומיה במקום לזכרו של משה סילמן, אשר הצית עצמו למוות במהלך הפגנת מחאה שהתקיימה ביולי 2012. מול בתיו בירושלים ובקיסריה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צעדו והפגינו מאות בני אדם. המפגינים הניפו שלטים בגנות ראש הממשלה ושר האוצר וקראו קריאות: "עם ביבי ולפיד אין עתיד", "הון-שלטון-עולם תחתון" ו"העם דורש צדק חברתי". כמה מאות מפגינים מחו מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה, לאור כוונת החברה שבבעלותו לייצא גז טבעי המופק ממאגרי הגז של ישראל בים התיכון.

ממפלגת יש עתיד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully