וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: שלושה מיליארד שקל יקוצצו מהביטחון

13.5.2013 / 16:09

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את הצעתו של נתניהו לקצץ מתקציב הביטחון סכום הנמוך במיליארד שקל מזה שדרש האוצר. בשעות הקרובות תוצג ההצעה לממשלה, שצפויה לאשר אותה

צילום: מור שאולי, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (שני) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקצץ שלושה מיליארדי שקלים מתקציב משרד הביטחון – במקום ארבעה מיליארד כפי שדרשו באוצר. ההחלטה בדבר הקיצוץ תובא בשעות הקרובות בפני שרי הממשלה, ואלה יכריעו בנושא כמו גם ביתר סעיפי התקציב. נתניהו הודיע כי התקציב יאושר בממשלה עוד היום, מכיוון שמחר הוא צפוי להמריא למוסקבה לפגישה מדינית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה כי הקטנת הסכום שיקוצץ מתקציב הביטחון לא יבוא על חשבון הציבור. "היום אבקש להביא לאישור הקבינט והממשלה מיתון בקיצוץ של כמיליארד שקל, שלא יבוא על חשבון הציבור", אמר נתניהו. גורמים במשרד ראש הממשלה הסבירו כי מיליארד השקלים יגיעו מרזרבות תקציביות ולא מהעלאת מסים, אך לא ברור אם קיימות רזרבות שכאלה, מדוע שהן יועברו דווקא לביטחון.

ישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
שר האוצר לפיד לצדו של שר הביטחון יעלון, היום בישיבה/נועם מושקוביץ

עוד אמר נתניהו בישיבה כי צה"ל, על מפקדיו, לוחמיו וכלי הנשק שלו, הם חיוניים לביטחון ישראל. "אלו שתי חזיתות מרכזיות. אנחנו צריכים שצה"ל ימשיך את ההתייעלות שלו, אבל צריכים גם עוד 'כיפות ברזל'. הנתיב שאני מציע נותן איזון בין צרכי המשק לצרכי הביטחון. תמיד יש פשרה בין צרכים כאלה, ואני חושב שזו הפשרה הנכונה". נתניה אף הבטיח כי "למדינת ישראל בסוף היום יהיה תקציב".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' תקפה את נתניהו, ובהתייחסה למיתון הקיצוץ בתקציב הביטחון אמרה כי "תמוה שנמצאו לפתע מיליארד שקלים ברזרבות כדי להימנע מקיצוץ בתקציב הביטחון, שעה שאותן רזרבות עצמן לא נמצאו כדי להימנע מהטלת מע"מ על העניים ועל מעמד הביניים או למנוע קיצוצים במשרדים חיוניים כמו בריאות וחינוך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully