וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירו של "דאווין": פצועים, ג'יפ שרוף ומבוכה

17.5.2013 / 7:58

לוחמים מגבעתי יועמדו לדין לאחר שנכנסו לכפר ליד חברון עם גיפ' לא ממוגן במסגרת 'סיבוב דאווין' בניגוד לפקודות ונמלטו ממנו כשעלה באש ללא נשק ואפוד. הג'יפ נשרף כליל

ג'יפ צבאי ובו ארבעה לוחמי פלוגת העורב של חטיבת גבעתי חצה את הכפר חורסה, דרומית מערבית לחברון, במהלך יום הנכבא לפני יומיים (רביעי). קבוצת מפגינים פלסטינים שארבה לג'יפ הצבאי השליכה לעברו בקבוק תבערה שהתלקח. האש חדרה פנימה לתוך הג'יפ ונהג הרכב שנבהל איבד שליטה על ההגה והתהפך. ארבעת הלוחמים, נמלטו מהרכב כשהם ללא אפוד, קסדה ונשק אישי. הלוחמים מיהרו להזעיק תגבור של כוחות שהגיעו במהירות אל המקום לחלץ אותם. הג'יפ מסוג 'סופה' נשרף לגמרי. מתחקיר ראשוני של האירוע התברר כי הלוחמים נסעו בג'יפ לא ממוגן, בציר תנועה שלא היה מאושר להם. ארבעת הלוחמים שסבלו מכוויות קלות ונשמו עשן, קיבלו טיפול רפואי בשטח והועברו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

גורם צבאי מהחטיבה המרחבית חברון הגיב לאירוע: "המקרה כולו מביך מתחילתו ועד סופו. התמונות שצילמו הפלסטינים בשטח סייעו לנו להבין עד כמה באמת חמור זה היה. לוחמים נראו מסביב לג'יפ ללא אפודים ונשק. ההתנהלות שלהם לא הייתה כפי שמצופה מהם. זה יכול היה להסתיים לגמרי אחרת אם לא היו מגיעים כוחות חילוץ במהירות אל המקום. הנושא נמצא בתחקיר והלוחמים יועמדו לדין".

עוד הוסיף הגורם כי נבדקת אפשרות שמפקדיהם של הלוחמים אישרו את הנסיעה הזו. עוד אמר הגורם הצבאי שהכוחות בשטח קיבלו יום קודם לכן תדרוך ומידע על הפרות סדר המוניות והיו צריכים להיערך בהתאם, "כנראה שהלוחמים יצאו ל'סיבוב דאווין'".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, "האירוע המדובר נמצא בתחקיר, ככל אירוע מבצעי. כאשר יסתיים, יופקו המסקנות וינקטו צעדים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully