וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון פלסטיני טוען: כך ירינו את הפצמ"רים לחרמון

16.5.2013 / 9:15

גדודי עבד אל-קאדר אל-חוסייני, הזרוע הצבאית של "תנועת פלסטין החופשית", הודיעו כי הם שביצעו את הירי אתמול. בישראל העריכו אמש שמדובר היה בזליגה של הקרבות בסוריה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

גדודי עבד אל-קאדר אל-חוסייני, הזרוע הצבאית של ארגון המכנה עצמו "תנועת פלסטין החופשית", טוענים כי הם האחראים לשיגור שתי פצצות המרגמה לחרמון אתמול (רביעי) לפנות בוקר. בסרטון שבו נראה לכאורה שיגור של פגזים בשעת בוקר מוקדמת נטען כי הירי היה לציון "יום השיבה" ונקמה על חללי השנים הקודמות ביום זה. הכוונה היא ככל הנראה ל"יום הנכבה" ה-65 שצוין אתמול.

לראשונה מאז המהומות בסוריה: 2 פצמ"רים נפלו בחרמון. רויטרס
הר החרמון, אתמול/רויטרס

קבלת האחריות על הירי מצד הארגון מנוגדת להערכות לאחר הירי, שלפיהן מדובר היה בזליגה נוספת של מלחמת האזרחים המתנהלת בין צבא סוריה לבין המורדים במדינה. למרות שאיש לא נפגע מנפילת הפצצות, הוחלט לסגור את אתר החרמון למבקרים. לאחר זמן קצר הוחלט לפתוח את המפלס התחתון, אולם המפלס העליון באתר נותר אתמול סגור. בעקבות הירי העבירה אתמול ישראל תלונה לכוחות האו"ם המוצבים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת יום הנכבה בשער שכם ירושלים, 15 מאי 2013. טלי מאייר
הפגנות יום הנכבה ליד שער שכם בירושלים, אתמול/טלי מאייר

כמה שעות אחרי נפילת הפצמ"רים בחרמון החלו עימותים בכמה מוקדים, לציון יום הנכבה. בכפר ח'ורסה שמדרום-מערב לחברון נפגעו באורח קל ארבעה חיילים כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר הג'יפ שבו נסעו. הג'יפ התהפך על צדו והחיילים נאלצו לצאת החוצה ולהגן על עצמם מפני מיידי אבנים. לאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני הם הועברו לבדיקות בבית חולים סורוקה בבאר שבע.

ליד שער שכם בעיר העתיקה בירושלים פרצו עימותים בין עשרות מפגינים שביקשו לציין את "יום האסון" על הקמתה של מדינת ישראל לבין כוחות משטרה שהיו במקום. שלושה שוטרים נפגעו קל באירוע ואחד פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. כמה עשרות מפגינים ידו אבנים לעבר ניידת משטרה במקום. השוטרים פיזרו את המפגינים תוך שימוש ברימוני הלם, זרנוקי מים ופרשים. 25 חשודים בהפרת סדר וביידוי אבנים נעצרו באזור שער שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully