וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להשוות מעמד חד-מיניים ברישום כהורים

17.5.2013 / 3:29

לפי הצעת החוק שהגישה ח"כ מרב מיכאלי, בן הזוג שאינו ההורה הביולוגי של הילד המשותף יוכל להירשם כהורה סמוך לאחר הלידה, ללא צורך בהליך אימוץ ביורוקרטי, כפי שנהוג כיום

בדרך לשוויון? ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) הגישה אתמול (חמישי) הצעת חוק שנועדה להקל על זוגות בני אותו המין להירשם כהורי הילד המשותף. הצעת החוק באה להשוות את מעמדם של זוגות חד-מיניים למצבם של זוגות הטרוסקסואלים בכל הנוגע לרישום בן הזוג כהורה, ובפרט ביחס לזוגות הטרוסקסואלים העושים שימוש בתרומת זרע. עד עתה נדרש בן הזוג שאינו ההורה הביולוגי לעבור תהליך ביורוקרטי של אימוץ כדי להירשם כהורה הילד המשותף. ואולם, על פי הצעת החוק, רישום בן הזוג שאינו ההורה הביולוגי ייערך סמוך לאחר לידת הילד המשותף.

טקס נישואים אזרחי של מרצ, ינואר 2013. בן קלמר
טקס נישואים אלטרנטיבי שנערך בינואר בתל אביב/בן קלמר

לדברי מיכאלי "מעבר לעובדה שאין כל הצדקה להפלות לרעה זוגות חד-מיניים, הצעת החוק דואגת לטובת הילדים ולרווחתם, שיהיו להם הורים רשומים מהיום הראשון בלי שיצטרכו לעבור הליכי אימוץ לא נדרשים, כפי שמגיע לכל ילדה וילד". עוד אמרה מיכאלי כי "ראוי שהמחוקק לא יחכה לעתירה שתגרום לבג"ץ לקבוע את ההסדרים האלה ויקבע את ההסדרים הראויים בחוק".

מוקדם יותר השבוע הגיש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, חוות דעת משפטית לבית המשפט העליון הקובעת כי בניגוד להליך הפונדקאות שהיה נהוג עד כה, אשר חייב את ההורה הלא-ביולוגי לאמץ את הילד המשותף כדי להירשם כהורה, מעתה יוכלו בן או בת הזוג של ההורה הביולוגי להירשם כהורים על פי "צו הורות פסיקתי" מטעם בית משפט לענייני משפחה.

ואולם, לדברי מיכאלי, כיוון שברוב המוחלט של המקרים זוגות נשים אינם משתמשים על פי רוב בפונדקאית לצורך הבאת ילדים לעולם, הודעת היועץ המשפטי רלוונטית לזוגות גברים חד-מיניים בלבד, ולא פותרת את מצבן של נשים, שבהתאם לנתונים שהתקבלו מהרשות למען הילד, נדרשות להסתמך על צווי אימוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully