וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להכיר בילדי חד-מיניים מפונדקאות בלי בדיקת רקמות"

בג"ץ דן בעתירות של זוגות הורים חד-מיניים שהביאו לעולם ילדים בפונדקאות בארצות הברית, אך משרד הפנים סירב לרשום אותם כהורים הביולוגיים. "תקוות רבות בבית המשפט העליון"

בג"ץ דן היום (ראשון) בעתירותיהם של שני זוגות הורים חד-מיניים שהביאו ילדים לעולם באמצעות פונדקאות בארצות הברית, נרשמו במדינה כהורים ביולוגיים של ילדיהם, אולם בשובם לארץ סירב משרד הפנים לרשום אותם ככאלה. משרד הפנים דרש כי יעברו בדיקת רקמות שתעיד על קשר של אחד מבני הזוג לתינוק, זאת על אף החלטת בית המשפט בארצות הברית, שהכיר בהורותם ואף הורה על הנפקת תעודת לידה עם שמות ההורים.

על פי החוק בישראל, יחידים וזוגות חד-מיניים אינם מורשים לבצע הליך פונדקאות בישראל, ועל כן נדרשים לבצע את ההליך בחו"ל. אחת העתירות, שנידונה בפני הרכב מורחב, יחד עם עתירה נוספת שעסקה באותה סוגיה, הוגשה על ידי בני זוג שהביאו בדצמבר 2010 את בנם השני לעולם באמצעות הליך פונדקאות בארצות הברית. עם השלמת ההליך נרשם הילד כבנם של זוג הגברים בהוראת בית משפט בטנסי, שם נערך ההליך. לאחר שובם ארצה, ביקשו בני הזוג לרשום את בנם כאזרח ישראלי, אך משרד הפנים התנה את רישום היילוד בבדיקת רקמות שתוכיח קשר לאחד ההורים. השניים, שזעמו על הבקשה, עתרו לבג"ץ בינואר 2011 בבקשה כי יורה למשרד הפנים להכיר בהורותם ולרשום את בנם במרשם האוכלוסין על סמך החלטת בית המשפט בארצות הברית. עוד ביקש הזוג כי יונפק לבנם דרכון על סמך תעודת הלידה שהונפקה לו בארצות הברית.

"תולה תקוות רבות בבית המשפט העליון"

לטענת בני הזוג, הדרישה לבדיקת רקמות מפלה, שכן לטענתם בני זוג הטרוסקסואליים המביאים לעולם ילדים בישראל אינם נדרשים לבדיקת רקמות לאחר הלידה ומשרד הפנים מסתפק ברישום הילדים על פי דברי הוריהם, ולפיכך הם דורשים שכך ייעשה גם בהליך פונדקאות בחו"ל. היום נערך הדיון השלישי בעתירה ולזוג תקוות כי בית המשפט ישנה את המציאות הארכאית, לדבריהם. "את הילד שלנו הגינו ביחד, הרינו ביחד והולדנו ביחד. אנחנו מגדלים אותו למעלה משנתיים, ומדינת ישראל מתעקשת להכיר רק בהורות גנטית ולהעביר את ההורה השני הליך אימוץ", אמר אחד מהם, "אני תולה תקוות רבות בבית המשפט העליון בכך שיעשה את המהלך המתבקש והמובן מאליו ויאלץ את המדינה להעניק לבננו שני הורים מלידתו, מה שישקף את המציאות הקיימת בלאו הכי. מי יודע, אולי עכשיו אחרי הבחירות, ש"ס הנאורה תיפרד ממשרד הפנים וניתן יהיה לתת להיגיון לקבוע את המציאות".

לזוג ילדה נוספת, בת ארבע וחצי, שנולדה אף היא בהליך פונדקאות בחו"ל. כשביקשו בני הזוג לרשום אותה כבתם, דרש משרד הפנים בדיקת רקמות ורשם רק את האב הביולוגי כאביה של הילדה והאב השני נדרש לאמץ את הבת. יש לציין כי עד לבדיקת הרקמות לא ידע הזוג מיהו אביה הביולוגי של הילדה וכך גם עם בנם הנוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully