וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה פועלת להכשרת ארבעה מאחזים שיועדו לפינוי

גלעד גרוסמן

16.5.2013 / 10:59

לאחר שאישרה כי יש לפנות את המאחזים וביקשה ארכה לבחינת "נתונים חדשים", הודיעה המדינה לבג"ץ כי היא פועלת להסדרת מעמדם של גבעת אסף, מעלה רחבעם, גבעת הרואה ומצפה לכיש

המדינה הודיעה לבג"ץ כי היא פועלת להסדרת מעמדם של ארבעה מאחזים שהוצא להם צו פינוי, ואשר בית המשפט כבר אישר לפנותם. זאת, לאחר שכבר אושרו צווי הפינוי למאחזים – גבעת אסף, מעלה רחבעם, גבעת הרואה ומצפה לכיש.

המדינה אישרה בעבר כי יש לפנות את ארבעת המאחזים, אולם לפני כחצי שנה ביקשה ארכה כדי לבדוק "נתונים חדשים". כעת, לאחר שהפרקליטות ביקשה ארכה לביצוע פינויים כדי לאפשר לממשלה החדשה לגבש עמדה בסוגיה, הודיעה שלשום (שלישי) המדינה לבג"ץ, בתשובה לעתירה שהגיעה תנועת "שלום עכשיו", כי היא פועלת להכשרת ארבעת המאחזים. בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא ארבעת המאחזים ולגבי שני מאחזים נוספים – רמת גלעד ומצפה יצהר – שלגביהם לא הודיעה המדינה כי בכוונתה להכשירם.

פינוי מאחז מעלה רחבעם, פברואר 2013. טלי מאייר
הריסת בתים במאחז "מעלה רחבעם" בחודש פברואר/טלי מאייר

ההחלטה הבולטת ביותר בהודעה היא הכוונה להכשיר את גבעת אסף, מאחז שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית. בהודעת הפרקליטות נמסר כי חברה-בת של חברת "אמנה", הפועלת לרכישת קרקעות בשטחים, רכשה כמה חלקות במאחז, שעליהן ניצבים כשלושה רבעים ממבני המאחז. בעקבות הרכישות החליטו בדרג המדיני לבחון את האפשרות להסדרת המאחז.

באשר למצפה לכיש, לטענת המדינה המאחז כולו ממוקם על קרקעות מדינה ולכן היא החלה בבדיקה משפטית להסדרתו. שטח המאחז צפוי להסתפח להתנחלות נגוהות. כמו כן, מבקשת המדינה להסדיר את מעמדם של מבנים במעלה רחבעם שנבנו על אדמות מדינה, ומבנים בגבעת הרואה שמעמד הקרקע בהם אינו ברור. באשר לרמת גלעד, נמסר כי מתקיימים שורה של הליכים משפטיים בנוגע לחלק מקרקעות המאחז, ולכן עד שאלה יתבררו לא יושלם פינויו. בנוגע למצפה יצהר לא נמסרה כל הודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully