וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלילה הראשון של הממשלה: הריסת מבנים במאחזים לא חוקיים

יהושע בריינר

19.3.2013 / 9:11

שעות לאחר השבעת הממשלה כוחות הביטחון פינו 4 מבנים ארעיים במאחזים הבלתי-חוקיים עוז ציון ורמת מגרון. המאחזים פונים לעבר כביש 60, בו יעבור אובמה, ובישראל חששו מהמבוכה

בלילה הראשון של הממשלה החדשה פינו כוחות הביטחון ארבעה מבנים ארעיים באזור בנימין. לפנות בוקר (שלישי) פשטו הכוחות על המאחזים הבלתי-חוקיים רמת מגרון ועוז ציון, שליד בית אל, וביצעו את עבודתם ללא מעצרים והפרות סדר חריגות. פינוי המאחזים, יממה בלבד לפני ביקורו של הנשיא האמריקני ברק אובמה, בוצע בשני מאחזים שנמצאים על כביש 60 - בו אמור אובמה לעבור ביום חמישי בדרכו לרמאללה. כיוון ששני המאחזים צופים לעבר הכביש שבו תעבור שיירת הנשיא, בישראל מעדיפים להימנע מהמבוכה כשלעיני אובמה ייחשפו המבנים הבלתי חוקיים בגדה המערבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחז בלתי חוקי שעשוי היה להביך את ישראל. הפינוי ברמת מגרון, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברמת מגרון הרסו הכוחות שני מבנים, ואחר כך המשיכו לעוז ציון הסמוך והרסו בו שני מבנים נוספים. תושבי המאחזים קיבלו את הגזירה ללא עימות אלים מצדם, אך בכעס רב. "הפינוי הלילה מראה על התרפסות חמורה של ממשלת ישראל בפני אובמה, על פחד מפני הפריץ", אמר עמיחי בן דוד, תושב עוז ציון וחבר בתנועת ההתיישבות "נחלה". לטענתו של בן דוד, "לא בהרס של מבנה לא חוקי מדובר פה, אלא בניסיון להשתיק את הקריאה ליישובים חדשים - בארץ ישראל, וביהודה ושומרון בפרט. את הקריאה הזאת באה הממשלה ורומסת בעצם הפינוי המהיר שבוצע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתנחלים מתכננים להם תעסוקה מיותרת גם בהמשך. פינוי עוז ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, נראה כי המתנחלים המפונים ימשיכו להתיש את כוחות הביטחון בשיטת החתול והעכבר, ולהעסיק את הצבא במטלות לא הכרחיות. "אנו לא ניתן לניסיונות להחליש ולהשתיק את הקריאה הציבורית, ובעזרת השם בימים הקרובים יוקמו המבנים מחדש - גדולים ויפים מאשר היו", הוסיף בן דוד. יצוין כי בביקורו של אובמה הוא צפוי לעבור גם בסמוך לאחד המאחזים הגדולים ביותר בשטחים, גבעת אסף, שמיועד לפינוי בחודשים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי מאחזים רמת מגרון, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully