וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקמת הממשלה: שוב בקשה לדחיית פינוי עמונה

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

24.3.2013 / 21:00

המדינה ביקשה שוב לדחות את פינוי המאחז, שנקבע לסוף חודש אפריל. זאת לאחר שבתחילת השנה נעתר בג"ץ לבקשה הקודמת. הסיבה הפעם – מתן שהות לממשלה החדשה ללמוד את הנושא

המדינה שוב מבקשת לדחות את פינוי המאחז עמונה שנקבע לסוף חודש אפריל, ולאפשר לפרקליטות להגיש הודעת עדכון תוך 90 יום. זאת, לאחר שבתחילת השנה נעתר בג"ץ לבקשת הדחייה הקודמת. הסיבה הפעם – מתן שהות לממשלה החדשה ללמוד את הנושא.

בבקשה שהוגשה היום (ראשון) נכתב כי הצטרפה בקשת רכישה נוספת של הקרקע שיש לבחון. עוד נכתב כי בעקבות הבחירות לכנסת והצורך להציג את עניין הפינוי לדרג המדיני החדש, מבקשת הפרקליטות ארכה של 90 יום ממועד הבחירות, אז תעדכן הפרקליטות את בית המשפט בנוגע למאמצים למצוא פתרון למבנים במאחז.

"לא מתרגשים מהדברים"

הבקשה לדחיית הפינוי הוגשה בעקבות עתירה של ארגון "יש דין" מ-2008, בשם בעלי קרקעות פלסטינים, הדורשים לפנות את המבנים במאחז שתשעה מהם נהרסו ב-2006 בשל עתירה של ארגון "שלום עכשיו". הפרקליטות כבר התחייבה בעבר כי סוגיית פינוי המאחז ייפתר בדרכי שלום עד סוף 2012. ואולם, בנובמבר האחרון ביקשה המדינה ארכה של חצי שנה כדי לבחון את טענת תושבי המאחז, ולפיה הם רכשו חלק מהקרקעות. שופטי בג"ץ הסכימו אז לדחות את הפינוי לסוף אפריל.

בתגובה מסר היועץ המשפטי של "יש דין", עורך דין מיכאל ספרד, כי המדינה הודיעה שיש טענות רכישה על חלקים מארבע חלקות ביישוב, אולם גם לטענת המדינה אין רוב בשום חלקה, ולכן מבחינה חוקית לא ניתן להכשיר את הקרקעות. לכן, לדבריו, אין מנוס מפינוי המאחז.

כמו כן, לדברי עו"ד שלומי זכריה המייעץ לעמותה, "טענות המדינה כאילו המתנחלים רכשו קרקעות אלו ואחרות מעולם לא גובו בראיות. כעת בחסות התירוץ של ממשלה חדשה מנסה המדינה פעם נוספת לדחות את הקץ ולהימנע ממילוי חובותיה על פי הדין ועל פי החלטות בג"ץ. קשה שלא להתרשם מהנכונות המודעת של המדינה להימנע מקיום החלטות בית המשפט העליון באופן מטריד פעם אחר פעם על מנת לרצות קומץ פורעי חוק".

גורמים מטעם המתנחלים המעורבים בעתירה מסרו בתגובה כי הם "אינם מתרגשים מהדברים, כיוון שמדובר בבקשת המדינה ולא בפסק דין חלוט של בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully