וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשל האמריקני עקב בחשאי אחר עשרות עיתונאים"

משרד המשפטים האמריקני השיג במשך כחודשיים רישומי שיחות של כתבים ועורכים בסוכנות הידיעות AP, שנחשדו בפרסום ידיעה על פעילות מסווגת של ה-CIA. "הפרת זכויות חמורה"

משרד המשפטים האמריקני השיג בחשאי, במשך כחודשיים, רישומי שיחות טלפון של כתבים ועורכים בסוכנות הידיעות AP - כך טענו גורמים בסוכנות. הסיבה לצעד החריג, ככל הנראה, היא מעורבותם של העיתונאים בפרסומה של ידיעה במאי בשנה שעברה בדבר פעילות מסווגת של ה-CIA נגד טרוריסטים בתימן.

נשיא ארה"ב ברק אובמה. AP
"חדירה חסרת תקדים לפעילות הסוכנות". נשיא אר"הב, ברק אובמה/AP

גורמים בסוכנות הידיעות אמרו אתמול (שני) כי הצעד מהווה "הפרה חמורה של זכויות הסוכנות לאסוף מידע ולדווח על החדשות". על פי הגורמים, משרד המשפטים האמריקני הודיע להם ביום שישי האחרון כי הוא מחזיק בתיעוד שיחות שנעשו ביותר מ-20 מכשירי טלפון, הן סלולריים והן ביתיים, של אנשי הסוכנות. המשרד אף הודיע כי הרישומים נלקחו במהלך השנה האחרונה ללא התראה.

"הצעד הזה מהווה חדירה חסרת תקדים לפעילות הסוכנות. לא יכולה להיות הצדקה מניחה את הדעת לאיסוף מקיף כל כך של פלטי שיחות הטלפון של סוכנות הידיעות וכתביה", כתב אתמול גארי פרואיט, נשיא סוכנות הידיעות AP, במכתב נזעם ששלח לשר המשפטים, אריק ה. הולדר. לטענתו של פרואיט, "אותם רישומי שיחות מכילים יצירת תקשורת עם מקורות עיתונאיים חסויים, מספקים הצצה לדרך איסוף המידע של AP ולפעילות של הסוכנות שלממשל אין שום זכות לדעתם".

החשיפה הנוכחית אודות המעקב שביצעו אנשי משרד המשפטים אחר עיתונאים בסוכנות הידיעות AP היא חלק משורת עימותים בין כלי תקשורת בארצות הברית לבין הממשל, על רקע מאמצי הממשל למנוע את הדלפתו של מידע בעל רגישות ביטחונית לאומית. במשך שתי תקופות הכהונה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שישה גורמי ממשל רשמיים נפגעו מפרסומים שדלפו לעיתונות – מספר כפול מזה שהיה בתקופת ממשל בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully