וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: דרעי שיקר, הקיצוץ ברשת החינוך של ש"ס לא בוטל

שר האוצר תקף את יו"ר ש"ס וטען כי הקיצוץ בתקציב רשת "אל המעיין" נדחה בחצי שנה, ולא בוטל. "דרעי עשה עלינו סיבוב", טען לפיד ששיבח את השר יעלון על התנהלותו מולו

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר הקרב על התקציב, יאיר לפיד יוצא לקרב על התדמית: בתום ליל דיונים שהסתיים הבוקר (שלישי) באישור תקציב המדינה לשנים 2013-2014 על ידי חברי הממשלה, פרסם שר האוצר הודעה בעמוד הפייסבוק שלו, שבה תקף את יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. לפיד האשים אותו כי שיקר אתמול כשטען שהוא הסכים לבטל את הקיצוץ בתקציב לרשת החינוך של התנועה, "אל המעיין", בגובה מאות מיליוני שקלים.

"שכחתי עם מי יש לי עסק", כתב לפיד. "דרעי עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם ומכר לתקשורת שנכנענו לו והחלטנו לבטל את הקיצוץ ל'אל המעיין'". לדברי לפיד, "אני לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף איתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו". שר האוצר הדגיש כי הקיצוץ נדחה בחצי שנה, ולא בוטל.

אריה דרעי ויאיר לפיד במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
שכח עם מי יש לו עסק. לפיד ודרעי בימים טובים יותר/טלי מאייר

אמש, בזמן שחברי הממשלה התכנסו לישיבת אישור התקציב שגיבש לפיד, דווח כי שר החינוך, שי פירון, ודרעי סיכמו, בידיעתו של לפיד, להוריד מסדר היום את הקיצוץ המתוכנן ברשת החינוך התורני של ש"ס, ובמוסדות החינוך העצמאיים של התנועה. "הורדת הקיצוץ על ידי שר האוצר היא תחילתה של הידברות שחשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו", מסר דרעי. השר פירון הסביר כי מניעת הקיצוץ בתקציבי רשת החינוך החרדי והחינוך העצמאי היא עניין טכני בשל קושי משפטי. לדברי פירון, הסתבר לו כי אין אפשרות חוקית להוריד את תקציבי רשתות החינוך משום שלתלמידיהם אין חלופה בדמות חינוך ממלכתי, ולכן הוחלט להקים את רשת החינוך הממלכתית-חרדית.

לפיד, שהבין כי דרעי ניצל את חוסר הניסיון הפוליטי שלו כדי לזכות בנקודות בקרב תומכיו, הסביר בהודעה שפרסם את השתלשלות האירועים. "ב-1:00 בלילה יצאתי לרגע מחדר הממשלה, הצצתי בטלפון שלי וגיליתי שהבעיה החדשה איתי היא שאני רך מדי כלפי החרדים", כתב לפיד, והסביר: "זה התחיל שעתיים קודם. שר החינוך פירון, ניגש אליי ואמר שיש בעיה בביטול של תקנה 3-9-א', שהעניקה תקצוב מלא ל'אל המעיין', רשת החינוך של ש"ס. שאלתי מה הבעיה, ושי הסביר שעד שלא נקים באופן רשמי רשת חינוך ממלכתית-חרדית, אנחנו בעצם מבטלים להם את התקציב בלי להציע שום אלטרנטיבה. קיימנו דיון קצר, ובסוף סיכמנו שנדחה בחצי שנה את ביטול התקנה עד להקמת הרשת החדשה". שר האוצר הסביר כי "לפני שחזרתי לחדר אמרתי לשי, 'אתה יודע מה, אם כבר דוחים, צלצל לדרעי ותספר לו. אין סיבה שהוא ישמע על זה ממישהו אחר'".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון בוגי יעלון בסיור ברמת הגולן, פיקוד צפון, אפריל 2013. משרד הביטחון
עמד בסיכומים עם שר האוצר. שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון

בניגוד לדברי הביקורת שהטיח כלפי יריבו הפוליטי דרעי, לפיד בחר לשבח את התנהלותו של שר הביטחון, משה יעלון, במהלך המשא ומתן בין השניים בנושא קיצוץ תקציב הביטחון. "כבר לפני חודש וחצי, כשהחל דיון התקציב, יעלון ואני קבענו שהפעם הוא יתנהל אחרת. בלי השמצות, בלי הדלפות, בלי לנסות להשפיע על התהליך בעזרת שמועות. בדיון פנימי שערכנו על כך באוצר אמרתי לאנשי אגף התקציבים: 'סביב מדינת ישראל יש מספיק צבאות אויב, צה"ל אינו אחד מהם'", אמר לפיד, והוסיף: "אני חושב שיעלון ואני עמדנו בסיכום בינינו".

במסגרת ההחלטות שקיבלה הממשלה בעניין התקציב, נקבע כי לא יבוטל הפטור ממע"מ על שירותי תיירות וכמו כן כי יועלה מס החברות ב-0.5% נוספים (1.5% סה"כ). עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית בכלל משרדי הממשלה בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקלים תוך החרגת תקציבי הביטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף. כמו כן, אתמול סוכם כי הקיצוץ בתקציב מערכת הביטחון יעמוד על שלושה מיליארד שקלים. "זה תקציב קשה, הכולל העלאת מסים ואת הקיצוץ הגדול ביותר בתולדות המדינה, אבל הוא גם תקציב של תקווה שבתוך שנה וחצי ישפר באופן משמעותי את מצבו של מעמד הביניים הישראלי", אמר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully