וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק התראיין לראשונה: "מוקדם לשפוט את מורסי"

12.5.2013 / 4:41

נשיא מצרים המודח שוחח עם כתב "אל-ווטן" שהצליח להתקרב אליו בפתח משפטו החוזר. "משימות כבדות מונחות על כתפי מורסי", אמר. על עצמו: "הדורות הבאים יראו אותי באור הוגן"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(משפטו החוזר של מובארק נפתח מחדש, אתמול)

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, אמר אתמול (שבת) כי מוקדם מדי לשפוט את מנהיגותו של יורשו בתפקיד, מוחמד מורסי. העיתון "אל-ווטן" דיווח כי אחד מכתביו הצליח לעקוף את מעגלי האבטחה בפתח משפטו החוזר של מובארק אתמול, ושוחח עמו בפעם הראשונה מאז הודח בשנת 2011. "מורסי הוא נשיא חדש שעל כתפיו משימות כבדות, והוא עושה זאת בפעם הראשונה", אמר מובארק, "אל לנו לשפוט אותו כעת". העיתון "אל-ווטן", המבקר בחריפות את מורסי ואת התנועה עמה הוא מזוהה, "האחים המוסלמים", דיווח כי מובארק אמר את הדברים לפני שנכנס לבית המשפט.

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בבית המשפט עם פתיחת משפטו החוזר, 11 במאי 2013. AP
מובארק במשפטו החוזר אתמול/AP

המנהיג המצרי לשעבר, ששלט במדינה הערבית כמעט 30 שנה, אמר כי הוא עצוב למראה התנאים הקשים שעומדים בפני העניים ובפני כלכלת המדינה, שנפגעה קשות מחוסר היציבות שהבריח תיירים ומשקיעים. "זה מה שעומד מאחורי עצבותי – לראות את העניים במצב הזה", אמר מובארק.

מובארק הוסיף כי העניים צריכים להיות במרכז קבלת ההחלטות הנדרשת, והביע דאגה מהעסקה שהציעה הקרן הכלכלית העולמית, הכוללת הלוואה של 4.8 מיליארד דולרים למצרים במטרה לשקם את כלכלתה. ההלוואה צפויה להביא עמה צעדים כמו קיצוץ בקצבאות. "אני חושש למדינה בגלל ההלוואה", אמר מובארק. הוא הסביר כי תנאי ההלוואה קשים מאוד, "והם מצביעים על הסכנה הגדולה שעלולה לבוא אחר כך. זה יפגע בעניים ובבעלי ההכנסות הנמוכות", אמר.

מובארק התייחס בראיון גם לנושא הביטחוני, וציין כי הוא מודאג מהמצב. ככל הנראה, הנשיא לשעבר התייחס לעלייה בפשיעה בארצו ולהתפשטות האיסלם הקיצוני בחצי האי סיני. באשר אליו, אמר מובארק בן ה-85: "ההיסטוריה תשפוט, ואני עדיין בטוח שהדורות הבאים יראו אותי באור הוגן".

אתמול נפתח שוב משפטו של מובארק, כחודש אחרי שהופסק. מובארק הורשע ביוני 2012 במעורבות בהרג מפגינים במחאה שהופנתה נגד משטרו בראשית שנת 2011 והובילה להפלתו. בתום הדיון אתמול הודיע אב בית הדין כי המשפט יימשך ב-8 ביוני.

בחודש שעבר התפטר בפתאומיות השופט במשפט מובארק, מוסטפא חסן עבדאללה. השופט הודיע אז כי הוא מעביר את התיק לבית המשפט לערעורים בקהיר בעקבות "אי נוחות" שחש בבדיקת המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully