וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לפרובוקציות של נשות הכותל

צביקה גרוניך

11.5.2013 / 20:10

הציבור החרדי נאבק בנשות הכותל משום שמה שמניע אותן זו לא אידיאולוגיה, אלא פשוט הרצון להתריס. צביקה גרוניך קורא להן להפסיק לחלל את כבודו של הכותל המערבי

המאבק של נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי מעורר בי כעס רב, משום שהוא מאבק מיותר. ברור שהוא לא מאבק אידאולוגי, ושלא יספרו לכם סיפורים. נתחיל בכך שלנו החרדים אין בעיה שבנות חילוניות יגיעו לכותל מתי שהן רוצות, ובלבד שיכבדו את המקום הקדוש הזה. אלפי אנשים הגיעו השבוע לרחבת הכותל המערבי בכדי לחגוג את יום ירושלים.

בין האלפים ניתן היה לראות אנשים מכל גווני האוכלוסייה: חרדים, דתיים, וחילונים. איש לא אמר לנשים החילוניות באיזה לבוש להגיע, והיכן להתפלל. איש לא צעק עליהן. ההיפך, רק כיבדו אותן. מופתעים? אני לא. למה? כי הכותל שייך לכולם. הכותל הוא מקום שבו כולם מתאחדים. זהו מקום שעשרות אלפי בני אדם עוברים בו מידי חודש בשביל להודות, או לזעוק זעקות שבר.

עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
מדוע להתריס? נשות הכותל בתפילת ראש חודש בכותל, אתמול/יואב דודקביץ'

אותן נשים חילוניות שמגיעות לכותל יודעות לכבד את המקום הזה שהוא יותר קדוש מבית הכנסת, מקום שבו נערכות בר מצוות ושאר אירועים אחרים עבור הציבור חילוני. המקום הזה מאחד את כולם. אז למה אתם החרדים נאבקים עם נשות הכותל, אתם שואלים את עצמכם? לשאלה הזו יש תשובה אחת ברורה: הן מחפשות פרובוקציות. נקודה.

אסביר זאת בשפה שהן כמעט מבינות. אתן רוצות לקיים מצוות? בבקשה, אני בעד. אבל מדוע להתריס? למה להניח תפילין או להתעטף בטלית? הרי אסור לכן. אתן רוצות להחמיר עם עצמכן? עשו זאת בבית. ובכלל, נשים לא חייבות לערוך תפילה. הן יכולות לקום בבוקר, לשתות קפה, לקרוא את עיתוני הבוקר, ללכת לעבודה או לחדר הכושר, ולא להתפלל. גם כך הן ייחשבו יהודיות.

אבל, נשות הכותל לא באמת רוצות להגיע להסכמה. הן רוצות להמשיך עם הפרובוקציה ולמשוך תשומת לב. אחרת איך אפשר להסביר מדוע הן דחו כמה וכמה הצעות מרחיקות לכת שהציעו להן יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ושר הדתות, נפתלי בנט?

נפתלי בנט בכנס רמלה, אפריל 2013. יותם רונן
על פי מתווה בנט, הנשים יוותרו על דרישתן לקרוא בספר תורה ברחבת הכותל. שר הדתות בנט/יותם רונן

על פי מתווה בנט, הנשים יוותרו על דרישתן לקרוא בספר תורה ברחבת הכותל, אך יוכלו להתעטף בטלית - דבר אשר נאסר עליהן עד כה. כמו כן, על פי מתווה שרנסקי, המדינה תכשיר שטח רחב ברחבת הכותל שבו הן יוכלו להתפלל ללא מחיצות בין גברים ונשים. במילים אחרות, יעשו כרצונן. רוצות להתעטף בטלית או להניח תפילין? בבקשה, איש לא ימנע זאת מהן.

כמה לא מפתיע ששתי ההצעות הללו נדחו על הסף על ידן. אני חושב שמיותר לומר מדוע. הניחו לכותל, השאירו אותו מחוץ לפרובוקציות. הכותל הוא קונצנזוס כבר מאות שנים. כולם ניסו להיאבק בנו - הטורקים, הערבים והבריטים, ובכל זאת ניצחנו. אותן עשרים נשים המכנות עצמן בתואר "נשות הכותל" לא מייצגות את הציבור החילוני. הן מייצגות רק את עצמן. אחרת, מדוע רק הן מפגינות?

הכותב הוא איש תקשורת מהמגזר החרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully