וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי דרעי - מעט מדי, מאוחר מדי

צביקה גרוניך

2.5.2013 / 23:44

ההחלטה למנות את דרעי ליו"ר ש"ס היא סטירה מצלצלת על לחיו של אלי ישי שניהל באומץ מערכה ארוכת שנים. צביקה גרוניך תוהה: אם מתווה השלישייה היה טוב כל כך, אז מדוע להרוס?

משלושה יצא אחד: ההחלטה כי חבר הכנסת אריה דרעי ימונה לתפקיד יו"ר ש"ס היא הודאה בכישלון. וזאת משום שאם עד עכשיו היה כל כך טוב עם "מתווה השלישייה", אז מדוע להרוס?

מאז אותו ערב דרמטי באוקטובר, עת חזרתו של דרעי למפלגה, ניסו למכור לנו שבין השלישייה מתנהל לו "רומן היסטורי", או אם תרצו, "זוגיות מובטחת". אני מודה שבאמת ובתמים האמנתי להם, עד שהתברר לי שבזוגיות הזו לא מתנהל לו רומן ולא אידיליה, אלא הליך גירושין סוער.

בחודשים שעברו מאז הסכינים נשלפו, וכל אחד מהשלישייה ניסה לנעוץ אותן במתחרהו. נוצר מצב שהמפלגה מתפוררת לרסיסים, ויד אחת לא יודעת מה עושה השנייה. הנושאים שהצליחו לאחד את השלישייה התנהלו בעצלתיים, דבר אשר העמיק את הקרע עם השטח.

אריה דרעי מונה לראשות תנועת ש"ס. יואב דודקביץ'
אריה דרעי לאחר ההודעה על מינויו ליו"ר בבית הרב עובדיה יוסף/יואב דודקביץ'

דרעי יהפוך למגשר? דרעי הגיע בזמן הנכון, בתקופה שבה נתון הציבור החרדי להר געש של הסתה חסרת תקדים. הוא זה שיכול להושיע את המצב ולהביא לגשר בין הצדדים, קרי בין החרדים לחילונים, ובין לפיד ושות' למנהיגי החברה החרדית.

בעת האחרונה הקפיד דרעי לשמור על קשר עין עם שר האוצר יאיר לפיד. כשהח"כים מסיעת יהדות התורה תקפו אותו, הוא זה שהסתודד איתו במליאת הכנסת. כשתקפו את לפיד על שפרסם סטטוסים בפייסבוק דווקא בשבת, היה זה דרעי שישב בשקט ונתן להבין כי לא אהב זאת. במילים אחרות, הוא אימץ את המשפט "חיה ותן לחיות".

לאחות את השבר בהנהגה החרדית-ספרדית

בימים אלו עובר הציבור החרדי טלטלה סביב מספר לא מבוטל של נושאים בוערים כמו תכנית הליב"ה שמאיימת על המוסדות החרדים, הן מבחינה השקפתית-אידיאולוגית והן מבחינה תקציבית. ולא רק בחינוך - הכרעות יצטרכו להתקבל גם בנושא הבחירות לרבנות הראשית. האם לתמוך ב"דיל המסריח" עם הבית היהודי שלפיו הרב עמאר ימשיך בכהונתו תמורת בחירת הרב דוד סתיו, או לעשות כפי שמתבקש ולהרחיק את הפוליטיקה מהרבנות? לכן צריך מנהיג שיידע לאחות את השבר שנוצר בהנהגה החרדית-ספרדית, ועם זה יצטרך דרעי להתמודד.

ההחלטה להציב את דרעי בראש הייתה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. אחרי שש"ס הופתעה ונבעטה אל ספסלי האופוזיציה הבינו שם כי צריכה להתקבל החלטה קשה וכואבת, החלטה שהיא בגדר סטירת לחי מצלצלת על לחיו של אלי ישי שניהל באומץ את המפלגה במשך כמה שנים. הוא זה שלא חשש להתעמת בנושאים סבוכים כמו המסתננים שהרסו והורסים את דרום תל אביב. והנה יש ירידה דרסטית במסתננים. רבים כינו אותו גזען, אבל הוא הלך עם האמת שלו ולא חשש מהמכשולים בדרך.

ישי הוא שנלחם למען השכבות החלשות, ובהיותו שר פנים ושר התמ"ת לא רק שלא פגעו בהן אלא ההיפך - עזרו להן בלא מעט תקציבים. לכן הסטירה הזו לכאורה תעלה ביוקר, היא תעיב על היחסים שגם ככה "לא משהו". ספק רב אם ההכרעה בדבר איוש תפקיד היו"ר תביא שלום במפלגה.

ומילה אחרונה בנושא אחר - בשעת כתיבת שורות אלה, פרסמה התנועה לאיכות השלטון הודעה כי "על מנהיגי ש"ס להתנגד למינוי דרעי ליו"ר התנועה כי שוחד הוא אבי אבות השחיתות, גם על פי ערכי היהדות, וכי הכוונה למנותו ליו"ר מכתימה את המפלגה ומבזה אותה". נו באמת. האיש ריצה את עונשו מאחורי סורג ובריח, הוא שילם את חובו לציבור. הוטל עליו קלון, שזה כשלעצמו סוג של מעצר בית. ולכן מוטב שנשכח לו את העבר ונתמקד בעתיד. וכי האם כל חייו הוא יהיה בגדר נאשם?

הכותב, צביקה גרוניך, הוא עיתונאי חרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully