וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי חוזר לראשות ש"ס: "נהיה אופוזיציה לוחמת"

3.5.2013 / 0:08

מועצת חכמי התורה אישרה את מינויו של אריה דרעי לראשות התנועה מחדש לאחר 13 שנים. דרעי הודה לאלי ישי, שכוחו הפוליטי נפגע מהמינוי: "ניווט את הספינה בכישרון רב"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

13 שנים לאחר שפרש מהחיים הפוליטיים ואיבד את ראשות תנועת ש"ס, אריה דרעי סוגר מעגל. אמש (חמישי) אישרו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס את מינויו של דרעי לראשות התנועה בבית מייסד התנועה, הרב עובדיה יוסף. בפתח דבריו הודה דרעי ליריבו הפוליטי, אלי ישי, שלדבריו, "ניווט את הספינה בכישרון רב". יושב הראש החדש-ישן אמר כי תחת אחריותו של ישי יהיו מוסדות החינוך של ש"ס.

דרעי הוסיף כי כל חברי המפלגה "יפעלו יחד כאופוזיציה לוחמת", וציין כי בפני התנועה עומדים אתגרים רבים, כבחירות לרשויות המקומיות ואישור תקציב המדינה העלול לפגוע במוסדות החינוך של התנועה. "כל מה ששמעתם לאחרונה - בטל ומבוטל", הכריז דרעי והתייחס לפרסומים על היריבות בינו לבין ישי. "אעשה כל מאמץ כדי שתשרור אהבה בינינו. התזמורת תנגן, כל אחד לפי התפקיד שלו". דרעי הודה בסוף דבריו לרב עובדיה והוסיף כי חברי התנועה "יוצאים ביחד מלוכדים לדרך חדשה".

אריה דרעי מונה לראשות תנועת ש"ס. יואב דודקביץ'
"התזמורת תנגן, כל אחד לפי התפקיד שלו". דרעי אמש עם הרב פנחסי, דובר מועצת חכמי התורה/יואב דודקביץ'

מאז שחבר מחדש לתנועה החרדית-ספרדית, ניטש מאבק בין דרעי לבין אלי ישי על הבכורה. כדי להפיג את המתח בין שני המחנות החליט הרב עובדיה לפני כשנה כי השניים, בצירוף אריאל אטיאס, ינהיגו את המפלגה. לפני כ-13 שנים עזב דרעי את החיים הפוליטיים עקב הרשעתו בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מקורבים לתנועה מסרו כי הפגישה לא הייתה קלה והרב עובדיה ויתר הנוכחים נזהרים בכבודו של ישי.

תומכי דרעי אמרו כי הגיע הזמן להכרעה בנושא, ויש צורך במנהיג אחד למפלגה. "שום דבר לא התנהל כמו שצריך ולקראת הבחירות המוניציפליות הגיע הזמן לעורר מחדש את המפלגה", אמרו מקורבי דרעי. גורם במפלגה אמר שלא מדובר בסילוק ישי אלא בכניסה לעידן חדש. לדבריו, "בשום מפלגה יוושב הראש לא נותר בתפקיד כל כך הרבה זמן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ח"כ אלי ישי מש"ס יוצא  מהפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
יצא בחוץ. אלי ישי/נועם מושקוביץ

בסביבתו של אלי ישי, שהנהיג את המפלגה עד לפני כשנה, הביעו אכזבה מההחלטה של הרב עובדיה להעניק את ראשות המפלגה ליריבו הפוליטי. גורמים בסביבת ישי אמרו כי ישי ניהל את התנועה במהלך השנים באופן אחראי ורגוע. על פי ההערכות, ישי צפוי לקבל את האחריות על רשת החינוך של ש"ס, אולם הוא לא מעוניין בתפקיד. לא ברור אילו עוד תפקידים יטילו עליו חברי מועצת החכמים של התנועה. מאז ההחלטה של הרב עובדיה שהשלישייה דרעי-ישי-אטיאס תנהיג את ש"ס, ענייני המפלגה התנהלו באופן בעייתי. חברי כנסת הביעו בזהירות תרעומת על כך, כיוון שלדבריהם, חלוקת התפקידים ותחומי האחריות בין השלושה לא ברורה. הבחירות המוניציפליות, שצפויות להתקיים בחודש נובמבר השנה, העמיקו את הסדקים בין הצדדים, לאור תמיכתם של ישי ודרעי במועמדים שונים מטעם ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully