וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעידן מורסי: הפגנת מחאה נגד ישראל בקהיר

רבים השתתפו בצעדה שעברה ברחובות הבירה קהיר, וקראו "להשמיד את ישראל". ההפגנה שאורגנה על ידי האחים המוסלמים נערכה במחאה על ההפצצות בסוריה ועל חקירת המופתי של ירושלים

בפעם הראשונה מאז עלייתו לשלטון של נשיא מצרים מוחמד מורסי, התאספו היום (שישי) אזרחים רבים להפגנת גדולה נגד ישראל. המפגינים, שיצאו ממסגד א-זהאר שבקהיר, קראו קריאות בגנות ישראל נוכח ההתקפות המיוחסות לה בסוריה ולאור תחקור המופתי של ירושלים מוחמד חוסיין על חלקו במהומות בהר הבית.

"העם רוצה להשמיד את ישראל", צעקו המפגינים במהלך הצעדה שקיימו ברחובות הבירה המצרית – ואשר אורגנה על ידי תנועת האחים המוסלמים בעצמה. גורמים רשמיים בתנועה אמרו כי מעצר איש הדת הבכיר על ידי השלטונות הישראלים מהווה מהלך פוגעני, שלא במקרה הוביל לגינוי חריף גם מצד הרשות הפלסטינית. לדבריהם, ההפגנה היא כאמור גם במחאה על ההפצצות של אמצעי הלחימה בסוריה, שיועדו ככל הנראה לעבור לידי חיזבאללה.

המחאה ה"עממית" היום מגיעה אחרי שאתמול זימן משרד החוץ בקהיר את שגריר ישראל במצרים, יעקב אמיתי, לשיחת בירור. גם במקרה זה, השיחה נערכה בשל ההפצצה הישראלית בדמשק (על פי מקורות זרים) ואף בשל "היחס הלא-הולם" שניתן לדיפלומטים המצרים המוצבים בישראל. דובר משרד החוץ בקהיר, עמר רושדי, אמר ביום רביעי השבוע כי מצרים הביעה בפני השגריר מחאה על שתי התקיפות בדמשק, המהוות "הפרה של ריבונותה הלאומית של סוריה". בקהיר טענו כי ישראל מנעה מאנשי הסגל הקופטים של השגרירות להשתתף במיסת הפסחא של יום ראשון, שנערכה בכנסיית הקבר ברובע הנוצרי בירושלים. דובר משרד החוץ המצרי הביע אף הוא מחאה גם על עיכובו לחקירה של המופתי של ירושלים.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. מאי 2013. רויטרס
איתות מהנשיא לישראל? מוחמד מורסי/רויטרס

בתוך כך, במצרים נערכים לפתיחת משפטו החוזר של הנשיא המודח חוסני מובארק מחר בבוקר. הדיון נקבע ל-11 במאי אחרי שלפני כחודש, במהלך דרמטי, הודיע השופט שדן בתיק - מוסטפא חסן עבדוללה, על התפטרותו. מובארק, שהגיע לדיון על אלונקה, הוצא מהאולם והועלה על מסוק שהחזיר אותו לבית החולים שבו הוא מאושפז. בחודש יוני 2012 נידון מובארק למאסר עולם על חלקו בהרג המפגינים במהלך 18 ימי ההפגנות הסוערות שהביאו להפיכה במצרים בתחילת שנת 2011. לפני כארבעה חודשים הורה בית המשפט העליון על קיומו של המשפט המחודש, בעקבות הערעור שהגישו עורכי הדין של הנשיא לשעבר.

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק. קהיר, אפריל 2013. רויטרס
מחר ייפתח משפטו החוזר של הנשיא לשעבר. מובארק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully