וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סלומיאנסקי נחקר בחשד לקניית קולות בפריימריז

9.5.2013 / 21:08

חבר הכנסת נחקר באזהרה במשרדי יאח"ה בחשד שקנה את מקומו ברשימת הבית היהודי על ידי תשלום שוחד לקבלן קולות בתוך פאקטים של סיגריות. הוא שוחרר בתום שש שעות חקירה

ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) נחקר היום (חמישי) באזהרה במשך שש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה - בחשד שעבר על חוק מימון מפלגתי, בכך ששילם עבור קולות מתפקדים בפריימריז של מפלגתו. הודות למעשה זה לכאורה, הוא הבטיח לעצמו את המקום השלישי ברשימת הבית היהודי לכנסת. בתום החקירה שוחרר ח"כ סלומיאנסקי לביתו. החקירה בפרשה, שעלולה להביא לעמדתו לדין, החלה ביאח"ה כבר בחודש דצמבר 2012 וחלקו של סלומיאנסקי נחשף בתקשורת לאחר הבחירות, בסוף חודש פברואר.

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"הוציא לי שקית עטופה ב-100 אלף שקל כמו בבנק ישראל". ח"כ סלומיאנסקי/נועם מושקוביץ

על פי החשד, העביר ח"כ סלומיאנסקי עשרות אלפי שקלים בתוך פאקטים של סיגריות לקבלן קולות בשם אביחי עמרוסי עבור קולותיהם של אלפי מתפקדים. חשיפת הפרשה התאפשרה בעקבות הפעלתו של חוקר פרטי שנשלח על ידי יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, שקיבל דיווחים על כך שמתחריו ממחנהו של זבולון אורלב אוספים כסף בצורה בלתי חוקית. על מנת להפליל את החשודים, התחזה החוקר הפרטי לאיש עסקים ויצר קשר עם קבלן הקולות. את הכסף שקיבל עמרוסי הוא תכנן, על פי החשד, להעביר לישיבה.

בהקלטת שיחה בין החוקר הפרטי לעמרוסי נחשפה השיטה שבה הועבר על פי החשד הכסף. "אני אספר לך דברים שאתה לא תאמין. יש פאקט של מלבורו. הם אומרים שהביאו לך סיגריות מהדיוטי פרי. אז יש שני פאקטים מקדימה, ו-50 אלף דולר בפנים בשטרות. רק מזומן", סיפר עמרוסי לחוקר הנלהב. "אתה מגיע אליהם למשרד, והוא ישר אומר לך: 'הבאתי לך סיגריות מהדיוטי פרי". לדבריו, העברת הכספים לא התבצעה בכנסת, "כי שם אתה לא יכול להכניס סכומים כאלה. בכנסת אתה עובר בידוק".

"לא תאמין לאיזה רמות ירדתי"

לשאלתו של החוקר, השיב עמרוסי כי סלומיאנסקי העביר את הכסף לעתים בעצמו ולעתים על ידי אנשים מטעמו. "הוא הרג אותי. הוציא לי שקית עטופה ב-100 אלף שקל כמו בבנק ישראל. מזומן". עמרוסי הסביר כי לא חשש להיחשף כיוון שהעברת הכסף אינה חוקית ויכולה לסכן גם את הפוליטיקאים עצמם. "אתה לא תאמין לאיזה רמות ירדתי איתם", הוא נשמע אומר בהקלטה. "אתה מרגיש רע עם זה, כי זה לא דברים שעושים אותם".

בתגובה אמר סלומיאנסקי בזמנו: "אני נמצא במערכת הציבורית 21 שנה, תשע שנים בכנסת, מעולם לא דבק בי רבב. פתאום עכשיו מפיצים שמועות הזויות לחלוטין, שגם המפיץ מכחיש אותן. אני מניח שיש כאלה שאולי רוצים את הכיסא הזה או רוצים שאני לא אהיה בכיסא הזה".

באשר להיכרותו עם קבלן הקולות עמרוסי, אמר ח"כ סלומיאנסקי: "אני לא מכיר את הבן-אדם הזה הרבה זמן. זמן קצר, הוא נכנס, אמר שהוא רוצה לעזור לי. אמרתי לו תעזור לי. מפה לא עשינו שום דבר, הוא כמעט לא היה פעיל אצלנו. אין לי שום הסכם עם אף אדם בכל הדברים שקשורים לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully