וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לאזרח דני שדרס הולך רגל מוגבל ונמלט מהארץ

9.5.2013 / 19:40

בית הדין לתעבורה גזר עונש מאסר על מיכאל דניה, שהתגורר בעבר בארץ, בגין דריסה של הולך רגל הסובל מתסמונת דאון. לאחר ששוחרר ממעצר נמלט דניה מהארץ והוסגר על ידי ספרד

בית הדין לתעבורה בירושלים גזר הבוקר (חמישי) שנה ותשעה חודשי מאסר בפועל על מיכאל דניה, אזרח דני שהתגורר בעבר בישראל, לאחר שהורשע בכך שפגע בהולך רגל בעל תסמונת דאון לפני כארבע שנים בעיר בעת שנהג תחת השפעת אלכוהול. לאחר הפגיעה נמלט דניה מישראל, לאחר ששוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, ונתפס כשנסע עם משפחתו לחופשה בספרד. בהמשך הוסגר לישראל.

דניה הועסק ב-ECTAO, אחד מארגוניו של האיחוד האירופי, והתגורר בארץ יחד עם משפחתו במשך חמש שנים לפני התאונה. ביולי 2009, בשעות הערב, נסע דניה במהירות מופרזת בדרך בית לחם בירושלים, ופגע בהולך רגל שחצה את הכביש ופצע אותו באורח קשה.

עד אותו היום תפקד הולך הרגל באופן עצמאי במעון לבעלי מוגבלויות, אולם לאחר הפגיעה אושפז בבית לוינשטיין ונותר בכיסא גלגלים לצמיתות, חרף ניסיונות השיקום הרבים. בשנה שעברה, לאחר ייסורים רבים, הוא נפטר עקב הליכים שאינם קשורים ישירות לתאונה.

טען בפני השוטרים כי הוא דיפלומט בעל חסינות

השוטרים שהגיעו בזמנו לזירת התאונה חשדו כי דניה שיכור, משום שריח חזק של אלכוהול נדף ממכוניתו, וכן בשל התנהגות לא עניינית ואי יכולת ללכת בקו ישר. הוא אף סירב לבצע בדיקת אלכוהול וטען בפני השוטרים כי הוא דיפלומט בעל חסינות וכי הוא אינו מוכן לדבר עם איש עד הגעת נציגים מהשגרירות. השוטרים עצרו אותו והביאו אותו למחרת לבית משפט לתעבורה. במשפט התברר גם כי חסינותו פונקציונלית ולא דיפלומטית וניתנת במסגרת תפקידו, ועל כן ניתן להעמידו לדין בגין מעורבות בתאונה.

דניה ביקש לשחררו ממעצר, הבטיח כי יתייצב לכל הדיונים שייערכו בבית המשפט בעניינו, ולפיכך קיבל אישור לשחרור בתנאי הפקדה, התחייבות עצמית וערבות צד ג'. מאוחר יותר בוטל לבקשת סנגורו צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדו ודרכונו הוחזר, וכך הצליח להימלט מהארץ. באוגוסט 2012 נעצר דניה באיים הקנריים שבריבונות ספרד כשיצא לחופשה, ולאחר הליך ארוך הוא הוסגר לבסוף לארץ. דניה הורשע בנהיגה ברשלנות, בנהיגה בשכרות, בגרימת חבלה של ממש, בגרימת תאונה ובנהיגה במהירות שאינה סבירה. המשפט נמשך בהיעדרו, והוא הורשע בכל הסעיפים שהואשם בהם.

בטיעונים לעונש ביקשה התביעה לגזור על דניה שש שנות מאסר בפועל, בעוד הסנגוריה ביקשה להטיל עליו בין שישה חודשי עבודות שירות לשבעה חודשי מאסר בפועל, זאת בטענה כי עקב מעצרו בספרד הוא כבר ריצה את עונשו ויש לשחררו בכל מקרה. כאמור, בית המשפט גזר עליו מאסר בפועל שנה ותשעה חודשים, שיקוזז מתקופת מאסרו בספרד מאוגוסט 2012, וכן מאסר על תנאי של שנה ופסילה מנהיגה בארץ לתקופה של עשר שנים.

בגזר הדין נכתב בית היתר כי דניה "הפר את האמון שניתן לו. בסופו של דבר, לאחר שנפתחו כנגדו הליכי הסגרה, נתפס באיים הקנריים כשיצאה לחופשה, ולאחר הליך ארוך הוסגר לישראל". שופט התעבורה אברהם טננבוים אף מתח ביקורת על התנהלות האיחוד האירופי בעניין זה: "עד עתה לא מובנת לי גישתו של האיחוד האירופי (כלפי דניה - י"א). לא הצלחתי להבין האם המשיך לעבוד באיחוד האירופי במשרדיו בבריסל? האם סולק מתפקידו? האם הועמד לדין משמעתי? ובעיקר, האם לא היה ראוי כי הארגון שבו הוא עובד יעשה מאמץ על מנת לנסות לשכנעו לא להימלט?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully