וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס למוות נערה בת 14, וייכלא לתשעה חודשים

קובי דוד

2.4.2013 / 22:20

על איתי ברזל, תושב צפת בן 48, נגזר מאסר בפועל לאחר שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של ליזה כרסנטי בת ה-14. אחות המנוחה: "מדובר בעונש קל מאוד, לא חשים הקלה"

בית המשפט לתעבורה בצפת גזר היום (שלישי) תשעה חודשי מאסר בפועל על תושב צפת, איתי ברזל בן 48, לאחר שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של הנערה ליזה כרסנטי, בת 14, בתאונת דרכים שאירעה בראש פינה בשנת 2010. בנוסף נשלל רישיונו של ברזל למשך עשר שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי שגזל את חייה אפילו לא טרח להתנצל". כרסנטי ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-13 באוקטובר 2010 נדרסה למוות כרסנטי על ידי ברזל. היא נפגעה ממכוניתו כאשר חצתה את הכביש במעבר חצייה. בהכרעת הדין נקבע כי ברזל נהג במהירות נמוכה יחסית של כ-15 קמ"ש. השופט ציין כי הוא יכול היה למנוע את התאונה "אילו רק היה פוקח את עיניו ומבחין, מבעוד מועד, במנוחה".

הילה כרסנטי, אחותה של ליזה, אמרה בעקבות העונש שהוטל על הנג הפוגע כי "אנחנו לא מרגישים הקלה, המציאות במדינת ישראל מאלצת אותנו להשלים עם העובדה שמדובר בעונש קל מאוד, שגם ככה בסופו של דבר יקוצר למספר חודשים בודדים". כרסנטי הוסיפה כי "הייתה כאן הזדמנות פז לחצות את הקווים המקובלים ולהרתיע את ציבור הנהגים בכל הנוגע להולכי רגל שעוברים במעברי החצייה". כרסנטי התייחסה גם לברזל ואמרה כי "מה שהכי כואב לנו מלבד מותה הטראגי של אחותנו, זה שמי שגזל את חייה לא טרח להתנצל ואף לא הביע תנחומים, ובסיטואציות מסויימות אף התנהג בצורה מבזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט קבע כי הנאשם יכול היה למנוע את התאונה לו היה פוקח עיניו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים נרתמה עמותת "אור ירוק" למאבקה של משפחת כרסנטי לפסילת רישיונו של ברזל, לאחר שהוחלט להשיב לו את רישיונו שנפסל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כפי שעשתה יעל גרינשפן, המנהלת מאבק ציבורי למען אחותה שחר, שהפכה לצמח לאחר שנדרסה על ידי נהג שיכור, גם שירי כרסנטי, אחותה של ליזה, העלתה לפני כשנתיים מכתב לרשת הפייסבוק, תחת הכותרת – "הרוצח קיבל בחזרה רישיון להרוג". "הנהג הזה רצח את אחותי", כתבה, "כל כך פחדנו שהנהג יקבל עונש מגוחך, אבל עוד לא הגענו למשפט וכבר מערכת המשפט אכזבה אותנו. אי אפשר להתעלם ממשפחה שהתרסקו ונמחקו לה החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully