וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הפגנת ענק של החרדים נגד תפילת נשות הכותל

9.5.2013 / 17:10

ניסיון של שר הדתות להגיע לפשרה עם נשות הכותל לא השיג תוצאות, ומחר הן יציינו את ראש חודש סיוון בתפילה בכותל עם טליתות ותפילין. החרדים קראו לאלפים למחות: "פרובוקציה"

מגובות בפסיקה משפטית ובתמיכה של היועץ המשפטי לממשלה, יעלו מחר (שישי) נשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל. אלא שגורמים בעדה החרדית לא מוכנים לעבור בשתיקה על מה שהם מכנים "פרובוקציה" – וקוראים לאלפי מתפללים לצאת ולמחות. רבנים אף מבקשים מתלמידות הסמינרים של ש"ס ויהדות התורה לבוא ולהפגין נגד נשות הכותל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכימו להתפלל מחר ללא ספר תורה. נשות הכותל בתפילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסוגיה של תפילת נשים בכותל עם טליתות, תפילין וספרי תורה עלתה לאחרונה לסדר היום הציבורי והפוליטי, במיוחד נוכח העיסוק הגובר בעניין הכפייה הדתית. בית המשפט המחוזי קבע כי אופן התפילה הזה אינו מנוגד לתקנת המקומות הקדושים הדורשת תפילה "כמנהג המקום", ו-וינשטיין אף הורה לשר הדתות לתקן תקנות חדשות בנושא.

לפיכך, בכוונת נשות הכותל לנצל את הרוח הגבית ולהתפלל בראש החודש הקרוב שיחול מחר – כמנהגן. למרות מחאת החרדים, וחרף הניסיונות של שר הדתות נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן להגיע לפשרה שתמנע התנגשות אפשרית מחר, לא נרשמה התקדמות משמעותית פרט להסכמה של נשות הכותל להימנע משימוש בספר תורה בתפילה כדי להראות שבכוונתן להגיע לפתרון מתוך רצון טוב והתחשבות.

"לאור הפרובוקציה של נשות הכותל בניסיון לשנות את סדרי התפילה", נמסר מש"ס, "קורא הרב יוסף לכל בנות הסמינרים ולנשות ישראל להצטרף לתפילת ערב ראש חודש סיון בכדי לבטל את הגזירות". גם החרדים האשכנזים מתכוונים להצטרף למחאה, ולאחר התייעצות בביתו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן – מנהיג הפלג הליטאי, הוחלט לצאת בקריאה דומה לתלמידות. למהלך הנגד הצטרפו אפילו רבני הציונות הדתית שיצאו אתמול בקריאת קודש, כהגדרתם, נגד פעילות נשות הכותל. במכתב שהופץ בחתימת ידם של רבנים מובילים וביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב זלמן מלמד, הרב צבי טאו ורבנים נוספים נכתב בין היתר כי אין לתת "לקבוצה קטנה לפגוע במאות אלפי המתפללים הבאים להתפלל בקביעות במקום המקודש הזה".

נשות הכותל, שמנסות להימנע מעימות חזיתי, הודיעו כי הן מתכוונות להתמקד בתפילה ולא מעוניינות "להיגרר לפרובוקציות שיבואו מכיוון המוחים". המשטרה מצדה לא מחכה, וכבר נערכת לאפשרות של הפרות סדר. עם זאת, בשונה ממקרים קודמים, ובהתאם לפסיקות האחרונות, ייאסר על הכוחות בשטח לעצור את נשות הכותל. גם חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), שעסקה בנושא בתקופה האחרונה מתכוונת לבוא ולפקח, כהגדרתה, על הנעשה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully